Am promis ieri ca voi incerca sa trasez, asa cum ma duce pe mine capul, cateva directii pe care un organizator de tweet meet ar trebui sa le respecte, intr-o masura mai mare sau mai mica, daca vrea ca evenimentul lui sa fie trecut pe lista succesurilor. Sar peste primele faze, in care se invita lumea, se cer confirmarile, se stabileste locatia, se fac afise si alte lucruri care deja s-au incetatenit si ajung direct la locul si momentul cu pricina.
1. Asigura-te ca tu stii cine e fiecare persoana in parte care intra in local. Intampin-o la usa, fa cunostinta, eventual da-i un ecuson cu numele sau si prezinta-i succint persoanele care sunt deja acolo. Astfel persoana respectiva va fi mai usor identificabila pentru ceilalti participanti si, la randul ei, ii va putea identifica mai usor pe cei cu care este interesata sa converseze.
2. Fa o lista cu prezenta. Te va ajuta enorm dupa terminarea tweet meet-ului sa iti amintesti cine a participat. Mai mult decat atat, o lista cu prezenta (care sa contina si adresa blogului si IDul de Twitter al participantilor) iti va permite ulterior sa cauti pe blogurile participantilor eventualele articole referitoare la eveniment, dar si sa urmaresti tweeturilor celor care ti s-a parut ca au ceva de spus.
3. Faceti un tur de masa. Este o regula esentiala, de aur chiar, a oricarui tweet meet! Fiecare e curios cine e, ce a facut si ce are de spus celalalt. Poate un participant mai timid nu indrazneste sa intre in vorba cu cineva din senin, dar se poate lega de ceva ce acesta a spus in prezentare.
4. Fa ceva care sa ii implice (si eventual uneasca) pe toti. La Craiova Tweet Meet, Chinezu a pus la cale primul post coletiv de pe blogul sau. O alta idee care imi venise mie este ca pe lista cu prezenta sa fie un spatiu pentru semnatura. Astfel, peste ani, cand cineva de la masa va ajunge cunoscut, bogat, presedinte etc. (pentru cei care nu sunt deja), fiecare participant la tweet meet se va putea lauda ca are autograful lui de cand era tanar si nelinistit :P
5. Poate ca regula asta ar trebui scrisa cu majuscule: Nu strange banii de la toti participantii ca sa platesti tu toata consumatia la sfarsit. Exista si oameni care vin, consuma si se retrag discret, fara sa achite, asa cum exista si chelneri care profita de prezenta oricarui grup ca sa umfle pana la nesimtire nota de plata. Cea mai buna solutie ar fi ca fiecare sa plateasca in momentul in care primeste comanda. Altfel exista marele risc ca organizatorii sa plateasca "oalele sparte", situatie profund neplacuta.
Daca vrei sa organizezi un tweet meet, sper sa iti fie de folos acest succint ghid practic. Daca ai organizat deja si vrei fie sa combati vreuna din aceste reguli sau sa adaugi altele, te invit cu drag. Mi casa es su casa :)
Un ghid intr-adevar util in organizarea oricarui tip de eveniment, nu doar a unui tweet meet. Felicitari si la cat mai multe! :)
RăspundețiȘtergereeu am fost co-organizator la primul tweetmeet din brasov si am cam vazut cum a iesit. cand am spus acum ca trebuie taguri in piept cu numele, am fost luat in ras. intre timp toata lumea pare a fi de acord cu asta. speram ca la urmatoarele de genu, sa fie mult mai bine. mie nu mi-a lasat un gust prea dulce intalnirea asta nationala
RăspundețiȘtergereLicuriciu, multumesc frumos :)
RăspundețiȘtergereRivi, din greseli se invata! Poate ca la urmatoarea intalnire nationala sa avem cat mai putine lucruri pe care sa le criticam si cat mai multe pe care sa le apreciem :)