22 ianuarie 2015

Biblioteca bloggerului roman - anul II

Cam acum 1 an, Chinezu lansa o provocare blogosferică: cine ce cărți a mai citit, cui ce cărți i-au mai plăcut? A numit-o el atunci Biblioteca bloggerului român și își propunea ca, prin inițiativa asta, să facă un fel de centralizare a cărților pe care le-au citit bloggerii români în 2013. Au răspuns atunci prezent 123 de bloggeri – eu am zis pas din cauza proastei memorii, care nu mi-a permis să-mi amintesc cu exactitate ce cărți am citit și când. Mi-a fost un pic ciudă că, într-o vreme în care cultura trebuie scoasă în evidență prin orice mijloc, nu am putut să iau parte la o provocare așa frumoasă. Am căutat o resursă care să mă ajute cu centralizarea cărților (prea puține, doar 15) de care am avut răgaz să mă bucur în 2014 – www.goodreads.com pe numele ei – și m-am pus pe treabă. 
Tocmai bine s-a nimerit, fiindcă acum reușesc să contribui și eu la Biblioteca bloggerului român – Ediția II. Mai jos vă las cu un top 10 al cărților citite de mine în 2014, în ordinea în care mi s-au lipit de suflet, mi-au provocat gândirea sau mi-au zgândărit imaginația. 

Top 10 cărți citite în 2014
Autor
Carte
Editura
Nota
George R. R. Martin
A Clash of Kings
Ebook, lb. engl.
11
Stephen King
The Shining
Ebook, lb. engl.
10
J. R. R. Tolkien
Hobbitul
RAO
9
George R. R. Martin
A Game of Thrones
Ebook, lb. engl.
8
David Nicholls
One Day
Ebook, lb. engl.
7
Agatha Christie
O supradoza de moarte
RAO
6
Kenneth Grahame
The Wind in the Willows
Ebook, lb. engl.
5
Mihai Barbu
Vand kilometri
ART
4
Javier Marias
Romanul Oxfordului
Univers - Cotidianul
3
Muriel Spark
Domnișoara Brodie în floarea vârstei
Univers - Cotidianul
2

Sub top, restul cărților citite în 2014, unele mai greu de înțeles, altele mai dificil de digerat, altele pure eșecuri de scriitură sau traducere:

Lawrence Durrell – Labirintul întunecat (Univers - Cotidianul)
Marguerite Duras – Ochi albaștri, părul negru (Univers - Cotidianul)
Per Petterson – La furat de cai (Univers - Cotidianul)
John Boyne – Băiatul cu pijamale în dungi (RAO)
Kjell Ola Dahl – Al patrulea (Trei - Gazeta Sporturilor)

Cam asta am reușit eu în 2014. Nu e mult, nu e spectaculos, dar mă bucur nespus că am redescoperit o pasiune pe care în ultimii ani o cam neglijasem. Nu uitați că puteți contribui și voi la Biblioteca bloggerului român urmărind pașii de aici. Lecturi frumoase! :)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu