14 septembrie 2011

Revista Biz, "afara din cutie"

          Recunosc cu mâna pe inimă că prima şi prima dată când am citit despre noua provocare lansată de cei de la Blogal Initiative, de a găsi un mod cât mai "afara din cutie" (out of the box) de a promova brandul Biz, a fost pe blogul lui Sorin. Recunosc şi că nu ştiam foarte multe lucruri despre Biz înainte de a mi se deschide apetitul de competiţie (cu excepţia faptului că îi ştiu omniprezenţi în Social Media), dar acum că "sunt înăuntru" (I'm in), m-am documentat temeinic şi am aflat câteva lucruri foarte interesante. Prima revistă de afaceri din România, de 11 ani pe piaţa din România, Biz s-a mai impus şi prin alte premiere în print, evenimente business şi proiecte speciale. Deşi revista are ca public ţintă managerii cu vârste cuprinse între 25 şi 45 de ani, iar eu nu ma încadrez (încă), o consider o unealtă importantă de care trebuie să se servească oricine ţinteşte către o carieră de succes în business.
Şi ca să nu mai lungesc povestea, să trec direct la câteva idei ieşite din cutie de promovare a brandului Biz.

1.  Una dintre cele mai eficiente şi economice metode de a face publicitate sunt fluturaşii (flyer-ele). Deşi informaţia ajunge foarte uşor la un număr mare de persoane, toţi ne-am ferit, la un moment dat, de cei care stăteau stoic în vreo intersecţie şi împărţeau micile bucăţele de hârtie. M-am gândit la un mod prin care publicul să vină să ia fluturaşii din proprie iniţiativă. Se plasează fluturaşii în locuri strategic alese (pe sub băncuţe, prin metrou, pe la intrările în bănci sau magazine etc), dispersaţi, cu faţa în sus, imitând o bancnotă de 10 lei. Mulţi (şi vreau să zic MULŢI) vor fi tentaţi să ia flyer-ul (fără ca măcar să îl întoarcă) şi să îl bage în geantă. Abia acasă îşi vor da seama şi (sper că) se vor amuza de situaţie, apreciind isteţimea celor de la Biz. Practic, revista Biz ne învaţă cum se obţin banii, dar asta presupune şi un efort, nu e atât de simplu ca ridicarea lor de pe jos. O lecţie de viaţă! Campania nu vizează neapărat targetul celor de la Biz, ci îşi propune, mai degrabă să crească awarenes-ul general cu privire la brand.
 2. O alternativă la ideea de mai sus ar fi realizarea unui insert pentru revista Biz, sub forma unui cupon de reduceri. Practic, flyer-ul ar fi distribuit cu revista, fiind lipit de aceasta, cu faţa în sus, iar pe verso nişte detalii de genul: Mergeţi cu acest cupon la / Înscrieţi-vă la ...... până la data de ...... şi beneficiaţi de o reducere de 10% sau 10 lei la achiziţionarea ..... . Se poate folosi chiar pentru reduceri la diverse evenimente business organizate de cei de la Biz. Flyer-ul ar fi însoţit de un mesaj de genul: Primii 10 lei ţi-i dăm noi. Pe restul te învăţăm cum să-i obţii.

3. Pentru atragerea interesului unor noi, potenţiali clienţi, mai propun şi o campanie numită Voi puneţi punctul pe i (pe i-ul de la Biz, bineînţeles). Ea s-ar desfăşura pe mai multe direcţii. Una dintre ele ar presupune amplasarea în anumite locuri a unor panouri pentru fotografiat în care să fie decupat i-ul de la Biz exact la nivelul capului, astfel încât orice poate să îşi facă o poză cu chipul său în locul respectiv. Mesajul din spatele acestui panou ar fi ca oricine, atâta timp cât are iniţiativa şi pune punctul pe i (la propriu şi la figurat), poate deveni un om de afaceri de succes. Altă direcţie din cadrul aceleiaşi campanii ar fi amplasarea pe indicatoarele rutiere STOP a unor mici panouri inscripţionate cu sigla Biz şi cu mesajul campaniei. Ca şi în ideea anterioară, punctul de pe i-ul din Biz ar lipsi, fiind înlocuit cu semnul STOP. Mesajul ar fi că ar trebui să ne oprim din a duce o existenţă banală, plafonată, limitată, şi că ar trebui să punem punctul pe i, adică să adoptăm o nouă atitudine.

4. Ultima, dar nu cea din urmă idee a mea se referă la faptul că Biz se subînţelege a fi o prescurtare de la cuvintele business sau businessman/woman. Astfel, câteva produse anume alese pentru a fi inscripţionate cu un mesaj de genul "I'm with Biz" ar indica faptul că persoana care le deţine aparţine acestei bresle a antreprenorilor / oamenilor de afaceri, dar şi că posesorul este cititor (sau consumator) Biz. Un exemplu de produse ar fi huse de maşini, tricouri, căni, stickere pentru laptop etc.

          Cu speranţa că nu v-am plictisit şi că iertaţi calitatea imaginilor modificate grosier în Paint, aştept cu interes alte modalităţi inspirate de promovare a revistei Biz.

          PS: Lipsa ştiinţei şi a îndemânării în domeniu m-a împiedicat să pun chipul doamnei Marta Uşurelu (redactorul - şef al revistei) în locul celui al tărăncuţei din pictura lui Grigorescu de pe verso-ul bancnotei de 10 lei. :D


4 comentarii:

  1. Prima revista de afaceri din Romania a fost Capital (a aparut in 1992). Daca s-ar ocupa un pic mai mult si de media pe langa social media, poate se documentau inainte de a-si aroga titlul.
    Apropo, tu unde te-ai documentat ca sa ajungi la concluzia ca ei au fost primii? :) I-ai crezut pe cuvant, fac pariu...
    Cam asta e documentarea in social media (de la noi) :(

    RăspundețiȘtergere
  2. @Vali: Da, ne-a fost pus la dispozitie un document din care am extras informatia. Ai dreptate si cand spui ca nu m-am documentat. Cautand, insa, acum, informatii despre "prima revista de afaceri din Romania" (pe same old Google, fiindca nu am altceva la indemana), tot Biz apare. Nu lucrez in domeniu ca sa fiu familiarizata cu publicatiile din domeniu, iar daca nu imi atrageai tu atentia asupra revistei Capital, n-as fi descoperit prea curand ca a fost infiintata in 1992. Dar iti dau 99% dreptate. Acel 1% care ramane e din cauza ca "it's all about SEO". Cei de la Biz si-au arogat titlul de "prima revista de afaceri" si folosesc sintagma peste tot, in timp ce - pe pagina de Wikipedia, ce-i drept - cei de la Capital apar doar ca "o revista financiara"...

    RăspundețiȘtergere