18 septembrie 2013

Femeile dragi din viata mea

Titlul de mai sus s-ar potrivi perfect unui articol scris de un domn. Îl folosesc și eu cu dreptul dat de un citat pe care l-am zărit zilele trecute pe Tumblr: "Stima și iubirea de sine ar trebui predate la școală." Femeile dragi din viața mea încep cu mine. Mereu lăsăm la urmă propria persoană și ne aplecăm asupra altora - nimic mai greșit, căci nu putem decât să sperăm că alții, la rândul lor, își vor apleca atenția asupra noastră. Citim în articole pompoase sfaturi despre relații interumane, dragoste sau succes, și majoritatea ne constrâng, aproape, să-l ascundem pe "eu" sub preș și să-l îmbrățișăm pe "noi", cheia universală, deschizătorul de uși, garantul izbânzii și, în general, miezul din...gogoașă!
A doua femeie dragă e cea care s-a spetit un pic cărându-mă 9 luni în burtică și 25 de ani prin viață. Pe sora mea, Oana, o știți; ne mai ciondănim noi, dar mi-e dragă ca ... ciocolata, că sărat nu prea mănânc. Prietene am multe, mândre și cornute - nu le mai dau numele la gazetă, că apoi se simt nevoite să mă răsplătească în dulciuri. Lăsând gluma deoparte, femeile dragi din viața mea sunt cele cu care pot purta cele mai sincere conversații și cărora pot să le încredințez cele mai mici secrete (mari nu am, cred), cele cu care pot fi eu și de la care îmi trag inspirație și energie. Nu cred că am scris ceva diferit de ceea ce simte orice om rațional - femeie sau bărbat - față de femeile dragi din viața lui. Și, precum oricare om rațional, refuz să mă gândesc cum aș reacționa dacă mamei, surorii sau uneia dintre prietenele mele i s-ar întâmpla ceva. Orice. Că vine de-afară (și aici nici nu vreau să mă gândesc la așa-numitul "caz al jurnalistei violate" - cu siguranță femeia dragă din viața cuiva) sau din interior.
Pentru că vreau să știu că sunt bine, duminică o să încerc să iau cât mai multe dintre femeile mele dragi și să mergem în Piața Mihai Viteazul din Craiova, unde are loc evenimentul "Implică-te pentru ea. Află că e bine", parte din Campania pentru Sănătatea Sânilor inițiată de Avon Cosmetics România. Evenimentul roz va aduce în Craiova o echipă de medici și voluntari care vor acorda asistență tuturor persoanelor care doresc să afle mai multe despre cum poate fi prevenit cancerul la sân. Pe lângă asta, vor mai avea loc competiții pentru copii și părinți, ședințe de make-up și alte activități de relaxare.
"Am dat startul campaniei pentru Sănătatea Sânilor pentru că ne pasă de femeile dragi din viața noastră. Îi invităm pe locuitorii Craiovei să se inspire din istoria plină de victorii a orașului lor și să ni se alăture în lupta împotriva cancerului la sân, să se implice pentru a afla că mama, sora, prietena lor sunt bine. Istoria ne-a dovedit că oricât de grea ar fi o luptă, putem ieși învingători", a declarat Raluca Kișescu, Senior Manager Commercial Marketing Avon Moldova și România. 
Primul eveniment al campaniei a avut loc la Iași pe 15 septembrie, iar după ce pleacă din Craiova, caravana Avon se îndreaptă spre Alba Iulia (28 septembrie), Târgu Mureș (29 septembrie) și Timișoara (1 octombrie). În funcție de numărul de produse roz achiziționate de luptătorii contra cancerului la sân din fiecare localitate, unul din aceste 5 orașe va primi 500 de mamografii/ecografii mamare. Ne vedem, deci, duminică, 22 septembrie, după ora 10, în Piața Mihai Viteazul, să luptăm pentru Craiova, să ștergem grija asta cu buretele și să ne asigurăm că femeile dragi din viața noastră sunt bine.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu