26 aprilie 2024

#prinArad: Escapadă culinară și de relaxare la Hotel Parc Moneasa

În inima județului Arad se află o comoară ascunsă, o oază de verde și de liniște - stațiunea Moneasa. Cu izvoare termale unice și peisaje de o frumusețe irezistibilă, acest colț de Rai este o opțiune excelentă pentru relaxare pentru iubitorii naturii și pentru cei care aleg să vadă frumosul oriunde merg (adică fix pe sufletul meu). Pentru cei care doresc să îmbine confortul cu gastronomia deosebită, Hotel Parc Moneasa este alegerea ideală și recomandarea mea absolută. Aici, am avut parte de răsfăț la spa și de experiențe culinare inedite care au transformat sejurul nostru într-o experiență memorabilă.


Despre Hotel Parc Moneasa

În weekend-ul de explorare #prinArad am avut ocazia să experimentez ceva special: experiența de la Hotel Parc Moneasa***, pe care vreau să o împărtășesc cu voi. Hotelul este o adevărată oază de liniște în mijlocul naturii! 

Poate, la prima vedere, aspectul său păcălește, dar, explorat mai în detaliu, Hotel Parc Moneasa relevă detalii care m-au dus instant cu gândul la Hôtel du Poète din Fontaine-de-Vaucluse, Provence, unul din cele mai faine hoteluri în care am fost cazată. 

Hôtel du Poète, Fontaine-de-Vaucluse (stânga) / Hotel Parc, Moneasa (dreapta)

Cu un pârâu care trece prin mijlocul curții, o terasă-restaurant stilată, precum și un spa cu piscină cu apă mezotermală, jacuzzi și saună, nu puteam să nu ne simțim bine aici! 


Nici n-am pomenit nimic de priveliște sau de apropierea pădurii, de aerul curat și de vibe-ul bun, că sigur le puteți intui din imagini! 

Un mare BRAVO și mulțumiri către Ovidiu Fărcuța, proprietarul acestui hotel, pentru investiții și viziunea sa modernă! Am fost cu adevărat impresionați de atmosfera și serviciile oferite, în special de tot ce înseamnă partea de gastronomie.

Gastronomie și Live Cooking Show la Hotel Parc Moneasa

Proprietarul Ovidiu Fărcuța, Chef Alin și tot staff-ul de la Hotel Parc Moneasa*** ne-au făcut o primire de nota 11! Cum? Tentându-ne cu câte 2-3 cine în fiecare seară, cu live cooking shows, cu vinuri de excepție, cu povești faine și vibe de vacanță! Conceptul lor de live cooking ne-a cucerit pe toți, iar mâncarea a fost absolut delicioasă! 

Cina de bun venit din prima seară, spre exemplu, a fost pură tortură. Ne-am luptat parte-n parte cu preparate de-ale casei, cu jambon copt în pâine, salată de vinete, slăninuță, ceafă de porc la grill, pastramă de berbecuț, copănele de pui la jar și doradă la planșă... Ceva ușor, să ajungă la toată lumea!

Pe la orele înnegurării, să fi fost trecute 22 ceasuri jumate, cei de la Hotel Parc Moneasa ne-au pregătit o smokăreală cu scăricică de vițel și de porc cu ardei copt și cu ceva ce nici treabă n-a avut cu stomacul, căci direct la suflet s-a dus: pulpă de gâscă, servită cu chipsuri de mere.

După miezul nopții, când oamenii cu scaun la cap merg spre pat, nouă ne-au întins niște untură pe pâine, să ne amintim că lucrurile simple sunt cele mai gustoase.

Unde pui că totul a fost stropit a la all inclusive cu vinuri locale, cu țuică, bere la draft, apă, cafea și cocktail-uri...

Nici n-am mai pomenit papanașii, că mi-am scurs degeaba ochii după ei, stomacul a pus Stop.

În a doua seară, Ovidiu Fărcuța și Chef Alin au ținut morțiș să ne demonstreze că pot s-o țină așa, din mâncare excelentă în mâncare excelentă, la fiecare masă! Tapas, platouri cu brânzeturi 🧀, tigaie cu scoici 🦪, foccacia cu ragu de vițel, burgeri cu vită Black Angus 🍔 au fost "pe masă" la prima cină. 


Iar apoi, ca hobbiții, ne-am mai delectat la cina 2 cu niște vită maturată și vită Wagyu la smoker, dar și cu un calcan la planșă 🐟.


A fost un weekend de neuitat și cu siguranță voi reveni cu drag! Dacă ajungeți prin zonă, vă recomand cu căldură să faceți o oprire la Hotel Parc Moneasa și să vă bucurați de confortul pe care îl oferă și de frumusețea stațiunii Moneasa.

Despre stațiunea Moneasa

Știai că Moneasa este stațiune balneară de aproape 130 de ani? Inițial, aici a fost o așezare care s-a dezvoltat pe baza exploatării de marmură, calcar și minereu de fier. Ulterior, pe la mijlocul secolului al XIX-lea a început dezvoltarea sa turistică. 

Astăzi, despre stațiunea de la poalele Masivului Codru Moma se spune că ar avea cea mai bună calitate a aerului din țară. N-am avut la mine niciun aparat care să măsoare asta, dar pot să vă spun că duminică dimineață, când turiștii stațiunii încă sforăiau, am luat Moneasa la pas și mi-am umplut plămânii de aer curat. 

De la Hotel Parc Moneasa, sediul nostru de campanie, am luat-o pe sub arbuști înalți, pe malul apei pline de pești, pe lângă mini parcul de aventură pentru copii, până la lacul cu nuferi (momentan în lucrări de curățare) și la rămășițele Vilei "Nufarul " (Wenckheim), locul primelor băi termale din stațiune. 

Însoțită doar de gândurile mele, am lăsat în spate Uzina de apă Moneasa și m-am afundat în pădure, luând pieptiș drumul spre Peștera Grota Ursului. 


La întoarcerea în civilizație am făcut popas de reculegere la Schitul Moneasa, urmată de o tură de jur-împrejurul Lacului Liniștit. 


Pentru recăpătarea puterilor, am grăbit pasul pentru a prinde marele mic dejun de la Hotel Parc Moneasa. Am făcut ce-am făcut și tot la masă am ajuns, ceea ce vă urez și vouă!

---

#prinARAD este un eveniment organizat de Daniel Scridon și Călin Bobora și a avut ca sponsor principal Hotel Parc Moneasa. Ne-au fost alături și cei de la Asociația Proactivi pentru Viitor Arad, conacul Roca Brună, Tracon Electric, Webasto și crama Darabonț. Pentru că am avut parte de ceva activități mai solicitante, ne-am hidratat cu apa DolceVita a celor de la Grand Mass.



Un comentariu: