13 octombrie 2011

Ca in epoca de piatra

          Fiecare dintre noi suntem diferiți, fiecare avem tabieturi, preferințe, plăceri sau neplăceri fără de care nu putem trăi și pe care ceilalți le pot înțelege și accepta sau nu. Știu, spre exemplu, persoane care, fie iarnă, fie vară, fac două dușuri pe zi. Jos pălărie în fața lor. Mai cunosc și alte persoane, care, însă, nu suportă apa pe față. Nu e vorba de a-și neglija igiena corporală, ci doar de preferința personală de a folosi apă sau altceva (demachiant, geluri de curățare etc) pe post de înlocuitor al apei. Și e fix treaba lor. Eu, spre exemplu, suport apa rece pe față doar când e foarte cald afară. Cum s-a răcit un pic vremea, am trecut pe apă caldă. Pe față, pe dinți, pe corp, pisti tăt. Numai că, uneori, forțe exterioare mă împiedică să folosesc apa caldă. Nu vă imaginați acum forțe militare armate sau invazii ale extratereștrilor, deși pot zice că e extra-terestru (vocea lui Mo) ce s-a întâmplat ieri la Craiova.
          În pragul iernii, jumătate din oraș a fost debranșată de la agentul 007, pardon, termic. Și cică zilele următoare va fi debranșată și jumătatea cealaltă, să nu rămânem numai noi, ăștia, sărmanii, cu buza umflată. Se cere achitarea restanțelor către Complexul Energetic. Prieteni, despre ce datorii vorbim noi aici? Cumva despre aceleași datorii pe care le avea (o anumită parte din) populația Craiovei și acum o lună, și acum două luni, și acum ț luni? Și când zic populație, mă refer la acei care aveau aceeași datorie la întreținere și acum o lună, și acum două, și acum ț. Nu mă întreb de ce nu s-a oprit apa caldă peste vară, când mai mergea să faci un dușuleanu și cu apă rece. Nu întreb nici de ce se aplică o măsură atât de barbară la un nivel atât de larg. Dacă unii nu își plătesc cheltuielile la timp (indiferent de motiv, că nu vor, că nu au, că nu pot), de ce nu li se aplică o pedeapsă doar lor? Mă întreb de ce e nevoie să îmi taie și mie apa caldă, serviciu pentru care am o vagă senzație că părinții mei plătesc niște bani lunar sau la un alt interval, dar îi plătesc. De ce să sufăr eu pentru alții, că doar nu-s ferventă religioasă? Sau printr-un efect comunisto-epoca de piatră aplicat prost, suntem toți în aceeași oală, egali numai la cele rele? E ca și cum un țigan fură și omoară, și le tăiem mâinile la toți. A, da, stați, chiar așa e...
          Păi atunci cred că e ok. Îmi cer scuze că v-am deranjat. O să mă spăl în continuare cu apă rece pe față, deși îmi displace grav. Asta până când va veni ceva ordin de la primărie să se dea drumul la apă și căldură pentru bobor (c-așa e-n prag de știm noi ce), să se bucure și fața mea...


Sursă foto, aici.


4 comentarii:

  1. Dana, unii au centrala si nu prea stiu cand se opreste apa calda. Iar in cazuri fericite ( in care sunt si eu ) am apa si din curte si cand se taie apa rece nu prea simt :))). Oricum iti dau dreptate, de ce sa plateasca toti pentru greselile altora? Daca se aplica acest principiu sa se aplice peste tot la bine si la rau ca de aia suntem un bobor unit nu-i asa?

    RăspundețiȘtergere
  2. @Neydamn: Nu vorbeam de centrala. Nici nu vreau sa pun centrala, ci sa se livreze corespunzator un serviciu pe care il platesc la timp. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. hai sa iti zic una si mai si: eu de doua zile am DOAR apa calda!mi se pare usor ironic;))nu ma plang, dar ma intreb totusi care e logica...

    RăspundețiȘtergere
  4. @Caty: S-or fi incurcat cand au oprit robinetele! :))

    RăspundețiȘtergere