17 iunie 2010

Sambata de Sus

De vineri pana luni am fost cu ceva treburi la Victoria, in judetul Brasov, un orasel superb asezat la poalele Fagarasilor. Pitoresc, linistit, cu niste casute simpatice, cochete, cu gradini elegante, neingradite de garduri, necultivate cu legume, ca pe la noi, ci cu flori, plin de verde; un fel de orasel cum vedem doar la televizor, in Crimele din Midsomer.
Pentru ca in orasul propriu-zis nu sunt prea multe lucruri de vazut (si ce era de vazut am vazut din prima zi - vineri), sambata mi-am pus coada pe spinare si am fugit la Brasov ca sa particip la National Tweet Meet (despre care am scris aici). Sederea mea s-a prelungit pana duminica, cand am fost recuperata si dusa inapoi in Midsomer :)
Luni, ultima zi in care mai puteam sa ma bucur de frumusetile zonei, a venit cu o foarte placuta surpriza: o vizita la Manastirea Sambata de Sus, ctitorie brancoveneasca din secolul al 17-lea. 

Scurt istoric: Prestigiul manastirii a crescut enorm la inceputul secolului al 18-lea, cand a ramas unul dintre putinele lacasuri ortodoxe din Tara Fagarasului. Pana la sfarsitul secolului aveau insa sa fie demolate majoritatea cladirilor manastirilor. Dupa 140 de ani de parasire se incep lucrari de restaurare si refacere a manastirii. Finalizata si sfintita in 1946, manastirea mentine elementele specifice stilului brancovenesc ce ii dau o frumusete aparte, fiind astazi un monument al credintei ortodoxe si al culturii romanesti.
Mai multe imagini, aici :)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu