15 februarie 2013

Ghid practic pentru depunerea dosarului de somaj

...în Craiova. Căci simt eu că unele lucruri se întâmplă la noi ca niciunde altundeva. Iar dacă mai pun la socoteală popularitatea unor articole pe teme asemănătoare, cum ar fi ghidul despre cum să închizi un PFA sau modelul de cerere de încetare a activității de PFA, înseamnă că și acest post va fi unul de real folos pentru craioveni.
Primul pas pe care vă recomand să îl faceți este să mergeți la sediul AJOFM Dolj din str. Eugeniu Carada 13A, lânga magazinul de desfacere Domeniul Coroanei și vis-a-vis de Casa Studenților sau de fosta Casă a Căsătoriilor. Pe unul dintre panourile din curtea instituției veți găsi o listă cu toate documentele necesare pentru a fi puse la dosarul de șomaj. Eu sunt șomer provenit din muncă, așa că mai jos mă voi referi doar la actele necesare și la pașii pe care trebuie să îi facă o astfel de persoană pentru a beneficia de ajutorul de șomaj.
Acte necesare:
- carnet muncă (dacă e cazul) - original și copie;
- diplomă absolvire - original și copie;
- certificat de naștere - original și copie;
- certificat de căsătorie (dacă e cazul) - original și copie;
- buletin / carte de identitate - original și copie;
- decizie de încetare a contractului de muncă - copie;
- adeverință medicală;
- certificat de atestare fiscală / adeverință de venit de la ANAF (Nota mea: deși nu cred că reprezintă același lucru, pe un anunț afișat la AJOFM scria că trebuie atașat certificatul de atestare fiscală, pe altul că trebuie anexată adeverința de venit. Eu am dus adeverința de venit și a fost ok.);
- adeverințe angajator: anexa 14 și anexa 26 - original;
- stagiu cotizare - original;
- adeverință vechime pentru perioada dintre 01.01.2011 și data încetării contractului de muncă - original și copie;
- raport cu datele din Revisal - original și copie;
- adeverință perioadă creștere copil și certificat naștere copil (dacă e cazul);
- dosar cu șină.
Înainte de a începe să bateți orașul după tot felul de copii și acte, asigurați-vă că toate actele eliberate de angajator sunt semnate și ștampilate clar. Cu acestea în regulă, vă recomand următoarea ordine a operațiunilor:
1. Mergeți la Administrația Financiară (pe care o voi numi de aici înainte, pentru ușurință, Fisc) pentru eliberarea adeverinței de venit. Trebuie să intrați la Fiscul mare (clădirea mare și albă din centru, din spatele Bibliotecii, pe Mitropolit Firmilian 2), luați o cerere de eliberare a adeverinței de venit, o completați, îi atașați o copie după BI/CI și o depuneți la ghișeul 8 sau 9, nu mai țin minte precis (același ghișeu de la care luați cererea; trebuie să fie marcat destul de clar cât să nu aveți probleme). Adeverința vi se va elibera cam în 4 zile, iar programul concret e afișat la ghișeu (de exemplu, dacă depuneți lunea până în 12, veniți să ridicați joi după 14).
2. Luați adeverința medicală de la medicul de familie.
3. Faceți copii după toate documentele și cumpărați dosar de carton cu șină.
4. Cu toate documentele necesare, originale și copii, la dosar, mergeți iarăși la AJOFM. Recomand să o faceți de luni până joi (nu vinerea, pentru că au program de lucru cu persoanele juridice) cât mai de dimineață (după 8:30, înainte de 12:30). Aici ocoliți clădirea principală și intrați pe ușa albă în clădirea mică. Mergeți la ghișeul 6, parcă, în față și ușor la dreapta, unde se eliberează stagiul de cotizare. Actele necesare pentru eliberarea stagiului de cotizare sunt:
- carnet muncă (dacă e cazul) - original;
- adeverință tip carnet muncă pentru perioada lucrată după 01.01.2011 - original;
- adeverință tip anexa 26 - original;
- decizia de încetare a activității - original;
- adeverință perioada creștere copil (dacă e cazul) -original.
După ce depuneți aceste documente, așteptați să vi le returneze împreună cu stagiul de cotizare, pentru că toate vă sunt necesare la dosarul de șomaj. Eu am așteptat în jur de o jumătate de oră, după care doamna de la ghișeu mi-a spus că au foarte mult de lucru acolo, mi-a pus un teanc de acte (ale mele incluse) în brațe și m-a trimis la etajul 2, să le verifice / semneze șeful. După ce am mai așteptat și pe acolo vreo jumătate de oră, am luat actele, le-am dus înapoi la ghișeul 6, doamna ne-a strigat pe fiecare de la coadă și ne-a înmânat documentele (originalele depuse + stagiul de cotizare). Cu ele băgate la dosar, ne-am dus pe rând la camera 5 (treceți printr-o ușă în cealaltă clădire, apoi în față și la stânga), unde o doamnă le-a verificat și răsverificat, amestecat, păstrat unele originale și unele copii, dat înapoi restul, ca în final să îmi dea o hârtiuță pe care a scris să revin peste 2-3 săptămâni la camera 2 (alături) pentru eliberarea carnetului de șomaj.

Acestea fiind zise (și făcute), puteți să vă considerați luați în grija statului. Stați aproape pentru povești despre următorii pași, despre eliberarea carnetului, posibilități de înscriere la cursuri de formare gratuite, modalități de primire a indemnizației etc.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu