06 iulie 2013

Radiografie Craiova Business Days - Ziua I

Later edit: Radiografie Craiova Business Days – ziua 2

Evenimentul Business Days organizat miercuri și joi (3 și 4 iulie) la Craiova trebuia să fie cel mai mare eveniment de business și networking al anului în orașul nostru. Și a fost. Aducând în noul (și impresionantul) sediu al Facultății de Drept și Științe Administrative o echipă organizată, o paleta vastă de speakeri de top și strângând laolaltă pentru două zile pline un număr mare de antreprenori, manageri, angajați și freelanceri, Craiova Business Days s-a detașat clar de alte manifestări similare prin amploare și calitate. Ca în orice eveniment de genul, au existat, desigur, și puncte de îmbunătățit (pe care le voi trece în revistă în acest articol-radiografie nu pentru a critica, ci pentru ca organizatorii să poată să ridice ștafeta la edițiile viitoare), dar sentimentul general la finalul celor două zile a fost unul pozitiv, de experiență de învățare și relaționare care mi-ar plăcea să se repete cât mai des în Craiova.
Ecuson Craiova Business Days
Primul contact cu Business Days a fost înregistrarea participanților, proces cam anevoios, ținând cont de afluxul mare de oameni și de spațiul relativ îngust în care avea loc. Pentru că nu ni s-au găsit badge-urile, am fost rugați să mergem la un alt birou alăturat pentru a ne fi printate ecusoane pe loc. În cele din urmă am intrat în Aula Magna fără ecusoane, fiind amânați în fiecare pauză pe pauza următoare, până a doua zi, când ne așteptau cuminți la intrare.
Evenimentul a fost deschis de domnul Laszlo Pacso, organizatorul principal al Business Days, acesta introducându-i pe cei doi moderatori care ne-au fost aproape pe întreaga durată a manifestărilor: Mihaela Tatu și Călin Iepure. Deși stilul acestora de a prezenta a diferit puțin de abordarea sobră pe care o așteptam la un eveniment de genul, au reușit să se facă plăcuți de audiență prin constanta ancorare în realitatea olteană a discursului lor. Clipurile cu Amza Pellea, informațiile despre olteni de seamă, poezia lui Marin Sorescu și alte câteva astfel de momente care au mers direct la sufletul celor din sală au făcut să treacă mai ușor parcă prea desele menționări ieșite din context ale sponsorilor evenimentului.
Conferința care a deschis agenda propriu-zisă a manifestărilor din cadrul Business Days s-a numit "Viziune și anduranță" și a adus pe scenă următorii vorbitori:
Mihaela Tatu și Călin Iepure
1. Dan Claudiu Dănișor - rectorul Universității din Craiova
2. Mircea Munteanu - Elastoffice
3. Alin Gherman - DPD
4. Nicolae Marcu - MedLife
5. Rob Ardley - Ford
6. Alin Cristian Isac - OPN-Sitetalk
7. Gabriel Vlăduț - IPA Ciffat
8. Mirela Dima - CEZ
Nu am putut să nu remarc lipsa de la această conferință a trei nume de pe lista de speakeri anunțată: Lia Olguța Vasilescu, Constantin Popeci și Cristian Dobre de la Polystart. Nu cunosc motivele pentru care aceștia nu au fost prezenți în sală, dar nu am putut să nu mă întreb cum de au venit zeci de vorbitori din afară orașului, iar cei mai de aproape, nume sonore în mediul economic și de afaceri craiovean, au lipsit.
La finalul celor opt prezentări am avut puțin timp de socializare în pauza de cafea, ce a suferit, după părerea mea, de aceeași hibă ca și înregistrarea invitațiilor: apa și cafeaua se serveau într-un singur loc, într-un colț al holului de la parter ce nu permitea un flux permanent de persoane, creându-se un adevărat ambuteiaj. O idee bună, pe care am pus-o în practică pe vremea când organizam și eu conferințe în AIESEC Craiova, este să amenajezi două sau trei astfel de mese în zone mai depărtate una de cealaltă, tocmai pentru a putea răsfira puțin afluxul de persoane.
După pauză a avut loc cea de-a doua conferință, a cărei temă a fost "Flexibilitate și adaptabilitate". Speakerii care au împărtășit, în mare parte, din propriile lor experiențe pe această temă, au fost:
1. Dacian Palladi - Palladi Dacian Consultanță în Afaceri. S-a remarcat prin activitate și interactivitate (inițial am crezut că este Magicianul Augustin), susținându-și spusele printr-un joc în care a implicat 5 persoane din public și...o eșarfă.
2. Marius Ștefan - Autonom Rent a Car. Din prezentarea lui am reținut un citat: "Cu cât muncesc mai mult, cu atât mă simt mai norocos".
3. Felix Daniliuc - Raiffeisen Leasing IFN
4. Bogdan Comănescu - Accelera. Poate cea mai bună prezentare din cele două zile, amuzant împachetată în stil stand-up comedy. Toate învățămintele transmise au fost explicate pe exemplul universal-valabil pentru societatea românească al omului a cărui flexibilitate și creativitate sunt înfrânte de familie, școală sau loc de muncă. De la Bogdan am reținut un banc fain de tot. Un student se prezintă la un examen oral, extrage biletul, citește subiectul, se gândește și răspunde. Profesorul îl întreabă: Cât vrei? 5 sau 6? Studentul răspunde: Dacă se poate, 6. - Bine, 6 august, ia loc!
Gabriel Radu
5. Dan Berinde - LIM
6. Gabriel Radu - TMI. O altă sesiune interactivă, în care publicul a fost implicat prin întrebări, ajutând practic la tragerea concluziilor la întrebările puse de Gabriel.
7. Marius Ghenea. Prezență carismatică și plină de siguranță. Din păcate pentru mine, am fost exact aceeași prezentare pe care am auzit-o și la evenimentul din februarie (mai multe info aici).
8. Răzvan Tudor - Traducembine. Pe mine m-a încântat prin titlul creativ al prezentării sale ("La băiatul ce insistă nicio fată nu rezistă!") și prin varianta adaptată a poveștii "Punguța cu 2 bani".
O intervenție neplanificată a fost cea a lui Călin Humă, unul dintre responsabilii de parteneriatul economic și educațional dintre Craiova și Hampshire.
După pauza de prânz au avut loc 5 workshop-uri concomitente, din care aș fi vrut să particip la 2, dar cum n-am reușit nici de data asta să mă dedublez, am ales să merg la cel cu tema "Folosirea mediului online pentru succesul afacerii tale". Speakeri au fost Mircea Munteanu, Călin Iepure și Lucian Prejbeanu, chiar dacă logica prezentărilor lor era oarecum inversă. Dacă prima prezentare a fost foarte tehnică, despre cloud computing, celelalte două au fost destul de accesibile. Din acest workshop mi-au rămas în cap exemplele de good case practice-uri din prezentarea lui Lucian.
Al doilea workshop la care am participat după o scurtă pauză de cafea a fost "Strategii de marketing și promovare în social media", cu Alexandru Negrea, Alin Cristian Isac, Adrian Niculescu și Ciprian Stavar. Așa cum mă așteptam, cele mai multe noutăți le-am aflat de la Alexandru, expertul în Facebook. Printre ele, AdBoard și faptul că poți să imporți adrese de email dintr-o listă pentru a crea o audiență targetată (Custom Audience) pentru reclamele tale. Domnul Isac a prezentat o nouă rețea de socializare în care utilizatorii pot investi și ulterior câștiga bani, ceea ce a ridicat întrebări din sală cu privire la statutul de loterie al practicii.
Magicianul Augustin
După o zi lungă și plină de informații, am zis pas la paharul de vin oferit în timpul unei degustări și am intrat la workshop-ul de antrenare a atenției cu Magicianul Augustin. Am acum câteva trucuri pe care abia aștept să vi le arăt când ne mai întâlnim!
Aceasta a fost prima zi a primei ediții Business Days organizată la Craiova. Mi-a făcut plăcere să întâlnesc la eveniment un număr mare de cunoscuți, semn că zicala cu cine se aseamănă se adună este una bine ancorată în realitate, dar și să descopăr oameni noi (în special noi speakeri valoroși). Pentru o radiografie pe scurt, în diagonală și complet subiectivă și sinceră a cele de-a doua zile a Craiova Business Days, stați tunați și abonați-vă la postări! :D

*Participare la eveniment prin curtoazia Retail-FMCG.ro.


Un comentariu:

  1. E frumos evenimentul de la Craiova, a beneficiat de multa publicitate in online dar si in offline. Pacat ca nu exista astfel de evenimente in toata tara, frumoase vise am.

    RăspundețiȘtergere