10 decembrie 2013

De cat dai, de-atata ai

Sfârșitul ăsta de an am fost urmărită de ghinionul electrocasnicelor. S-a ținut scai de mine și la primul colț de stradă m-a pălit. M-a pălit de câteva ori, ca să pricep! N-a fost în totalitate ghinion, ci și vina mea, căci, deși știam vechea axiomă conform căreia Un leu dai, un leu ai, mi-am încercat norocul cu produse ieftine și de calitate îndoielnică.
Blender Heinner de la eMag
Mijlocul lui octombrie, ziua mamei. Împreună cu Oana, îi cumpăr un blender de masă Heinner de la eMag (fără link de afiliat, că nu vreau să vă nenorocesc). Sub 150 de lei, caracteristici ok, rating bun și recenzii favorabile de la majoritatea cumpărătorilor. La un preț similar găsim un Philips (link de afiliat) puțin mai slab ca performanță, dar decidem să luăm Heinner-ul pentru puterea mai mare. Primul șoc îl avem când ajunge: nu reușim sub nicio formă să îi deșurubăm baza vasului, cea cu lamele, despre care scrie clar pe cutie și în instrucțiuni că este detașabilă. Oana îl ia în primire și face la el aproape în fiecare seară niște shake-uri, dar, din cauza bazei care nu se poate scoate, întâmpină probleme în curățarea lui. Începem să ne gândim că, poate, ar fi fost bine să luăm Philips-ul.
Încărcător universal Hama

Sfârșitul lui octombrie, decesul încărcătorului de la laptopul meu Acer. A avut o ieșire din scenă grandioasă, cu joc de artificii. Nu eram chiar pregătită pentru o nouă cheltuială, astfel încât, dând o tură a magazinelor de electrocasnice online și din Craiova, n-am găsit niciun încărcător Hama la preț acceptabil (adică sub 200 de lei - acum s-a ieftinit la eMag și e sub 120), așa că am luat un no-name, Manhattan, de la -real, la jumătate de preț. 
Final de noiembrie. La o lună de utilizare fără probleme a încărcătorului, mă pomenesc că nu mai bagă curent. Cercetez problema și descopăr că, peste noapte, un picioruș care conecta cablul de mufa pentru Acer pe care o foloseam se rupsese și rămăsese în mufă. Cum era fix de Black Friday, am găsit Hama-ul redus la Altex și l-am luat fără să mai stau pe gânduri. Ducând Manhattan-ul la -real la reparat, mi s-a spus că garanția nu acoperă rupturi. Am insistat și l-au luat, returnându-l peste câteva zile reparat, dar cu un bilețel atașat de el că data viitoare când mi se mai rupe, să nu-l mai duc la ei. Ce m-a distrat și enervat în același timp a fost că nu e o chestiune de "dacă", ci de "când".
Nici n-am apucat să zic Hop că am sărit groapa, că s-a ars motorul de la blenderul Heinner, la o lună și un pic de utilizare. Am urmat pașii pentru retur la eMag, a venit curierul, care, când vede cutia, îmi zice că Heinner e cea mai proastă marcă de care a auzit și că a făcut retur la toate cutiile care s-au adus în Craiova. S-a declarat mirat și când a auzit că aparatul a funcționat mai bine de o lună, spunând că altora nu le-a mers de la început sau li s-a ars când l-au pornit prima dată. Adevărul e că aproape m-a făcut să mă simt împlinită, dar parcă totuși nu.

Stând să trag linie la cât am cheltuit (bani, timp și nervi) cu cele două produse ieftine, mi-am dat seama că exact cât am dat (adică puțin), atâta am și primit, și ar fi fost mai avantajos dacă aș fi cumpărat produsele de mai bună calitate de prima dată. Dar parcă până nu dai tu cu capul de pragul de sus, niciun învățământ n-are valoare universală de adevăr!



Un comentariu:

  1. Si eu am luat un blender heinner din cora din cluj cu 99 ron in 22.04.2014 intr-o zi am vrut sa toc spanac oparit si s-a ars motorul. Lucruri de cacao cu nume nemtesc. Eu l-am luat pentru ca era din sticla vesela, si am zis ca e durabil nu ca restu din plasticuri.

    RăspundețiȘtergere