09 februarie 2014

Activitati de timp liber: Puzzle

În decembrie, de ziua mea, m-am răsfățat făcându-mi cadou un puzzle de la Educa. Am ales, la recomandarea lui Iulian de la trans-ferro.com, unul de 1500 de piese, înfățișând superbul Castel Neuschwanstein din Bavaria (Germania). Nu mai avusesem până atunci un puzzle cu atât de multe piese (s-a încadrat, așadar, în categoria lucrurilor pe care le-am încercat pentru prima dată la vârsta asta) și, sincer să vă spun, nu mă așteptam să fie atât de mare (85x60 cm). 
Deși m-a captivat ca activitate de timp liber, principala problemă a fost spațiul în care am așezat piesele pentru a forma puzzle-ul (pe covor), pentru că n-am putut indisponibiliza masa de lucru 2 luni, cât a durat întregul proces. Pe fața cutiei este imaginea ce trebuie recreată, în timp ce înăuntrul cutiei se găsesc o pungă cu piesele și un plic cu lipiciul care trebuie aplicat la final pe spatele puzzle-ului pentru a putea fi apoi înrămat. Mi-ar fi plăcut să găsesc și o coală albă de dimensiunea puzzle-ului pe care să așez piesele sau pe care să le lipesc la final, dar am improvizat folosind câteva coli A4 albe. 
Lăsând deoparte minusurile, rezolvarea unui puzzle mi s-a părut o activitate relaxantă pentru sfârșitul zilei, dar nicidecum simplistă. Bănuiesc că se poate rezolva și în mai mulți, dar n-aș putea să-mi răpesc satisfacția de la final de a ști că i-am dat de cap singură. Mi-a plăcut și că are o parte strategică (colțuri, margini, tăieturi speciale), dar și una empirică (potriviri prin...încercări). 

Puzzle-ul cu Neuschwanstein și alte puzzle-uri pentru copii (știți voi, între 3 și 99 de ani) găsiți aici.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu