26 mai 2019

#PrinHD2019 – rasfat culinar nivel MasterChef


Întreaga vizită prin județul Hunedoara pe care am făcut-o pe la începutul lunii mai împreună cu bloggeri din Craiova, București și Arad a stat sub semnul răsfățului culinar. Și, pentru că o mare parte a timpului am petrecut-o mâncând sau ronțăind câte una, câte alta,  m-am gândit să vă las aici recomandările mele privind locurile în care vă puteți delecta papilele gustative în Deva și Hunedoara. Mai ales că sunt sigură că nu știați că în inima Hunedoarei puteți încerca preparate iscusit gătite de un participant la MasterChef!

Bulevard by Raul
Ne-a tot povestit Călin că la una dintre cine ne va aștepta ceva special, dar realitatea a bătut așteptările! Vineri seara ne-a poftit la Restaurantul Bulevard din Hunedoara sau, așa cum este el mai cunoscut, Bulevard by Raul, după numele chef-ului, Raul Vasiloni, fost participant la MasterChef în 2017.
Restaurant Bulevard by Raul, Hunedoara
Restaurantul Bulevard by Raul, aflat în incinta Hotelului Bulevard din Hunedoara, mi s-a părut un restaurant elegant, high-class, atât după preparate, cât și după amenajare. Pare un spațiu one-of-a-kind în peisajul culinar al județului (atât cât am putut testa în cele patru zile petrecute pe plaiuri hunedorene), așa că, dacă stați sau sunteți în trecere prin Hunedoara, vizitați-l!

Pentru că noi deja ne aleseserăm preparatele peste zi, nu a durat foarte mult până să ne fie servite. Plating-ul a fost de fantezie, motiv pentru care am petrecut primele minute în zgomotul aparatelor de fotografiat!

Eu îmi comandasem o porție de coaste de porc marinate cu cartofi wedges, dar, pentru că m-am speriat de cât de mari erau coastele, am făcut schimb de farfurii cu colegul Bogdan.
Restaurant Bulevard by Raul, Hunedoara - coaste de porc marinate cu cartofi wedges
Voila cotletul de porc gratinat cu cartofi, rozmarin și sos de bere neagră de care m-am bucurat după schimbul inter-culinar! A mers de minune cu vinul roșu de Gramma, prezentat cu măiestrie de colega Valeria.
Restaurant Bulevard by Raul, Hunedoara - cotlet de porc gratinat cu cartofi, rozmarin și sos de bere neagră
Gramma - vinul conversației
Pentru că mi s-au părut spectaculoase, am fotografiat și câteva din preparatele colegilor, cum ar fi Tournedos Rossini (un mușchi de vită cu Camembert și fois gras), mușchi de porc în farsă de porc cu piure de cartofi dulci, somon marinat în suc de citrice cu tăieței de legume și sos olandez.
Restaurant Bulevard by Raul, Hunedoara - Tournedos Rossini
Restaurant Bulevard by Raul, Hunedoara - mușchi de porc în farsă de porc cu piure de cartofi dulci
Restaurant Bulevard by Raul, Hunedoara - somon marinat în suc de citrice cu tăieței de legume și sos olandez
Nu doar că au arătat foarte bine, dar preparatele lui chef Raul Vasiloni au fost și foarte gustoase! M-am bucurat când, după cină, a venit la masă noastră să ne cunoaștem, pentru că astfel am putut să-i mulțumim și să-l felicităm pentru masă.

Mai mult, i-am aflat și povestea (impresionantă) de viață! Provenit dintr-o familie cu 5 frați, a lucrat mult timp ca vopsitor auto în Hunedoara. S-a apucat de gătit pentru a-și impresiona soția, iar de acolo până la participarea la MasterChef în 2017 n-a mai fost decât un pas.
Chef Raul Vasiloni de la Restaurant Bulevard by Raul, Hunedoara

Recunosc, m-am uitat la MasterChef în 2014 și 2015, atunci când jurați erau Patrizia Paglieri, Adi Hădean și chef FOA. Întâmplător, tot în acei ani concursul a fost câștigat de 2 craioveni (cred că le-am purtat noroc :D ), Ciprian Ogarcă și Andrei Voica. Ambii și-au deschis ulterior business-uri culinare în Craiova: Ciprian – PrazVegas și Adi – Nobel.

Cred că visul oricărui concurent la MasterChef este să lase în urmă fosta meserie și să înceapă un business în domeniul de care este pasionat cu adevărat: bucătăria! Din puținul timp pe care l-am petrecut în compania lui, Chef Raul Vasiloni mi s-a părut a avea un mix de calități pe care le-am remarcat și la cei doi chefi craioveni: e muncitor, serios și determinat ca Adi Voica, dorind să ofere o variantă de fine dining sau luxury cuisine celor care îi trec pragul restaurantului, dar păstrează simțul umorului și bucuria aia a vieții care l-au făcut celebru pe Ciprian Ogarcă.

Repet, dacă stați sau aveți drum prin Hunedoara, nu ocoliți Restaurantul Bulevard by Raul – nu doar că îi veți da o șansă unui chef tănăr, talentat și la început de drum, dar vă veți bucura de preparate excelente la prețuri foarte ok!
Restaurant Bulevard by Raul, Hunedoara - intrare

De ce alte experiențe culinare am mai avut parte #prinHD2019?

Am început vizita cu o pizza casei de la Pro Pizza la domiciliul din deplasare, Vila HD din Hunedoara. Știți cum se zice, cea mai bună pizza e aia împărțită cu prietenii, așa că a noastră a fost delicioasă!
A fost mai mult decât suficientă, motiv pentru care a doua zi la micul dejun am avut pizza leftovers, de care colegul Daniel s-a folosit într-un mod inventiv, punând pe ea ... salată de vinete! :D
Pro Pizza, Hunedoara - pizza casei
În celelalte două dimineți, colegul Daniel Botea a fost masterchef-ul nostru privat, folosind ouă Avis3000 pentru două rețete speciale – CLOMPI (rețetă proprie de preparat care, deși se întoarce ca o Clătită, este de fapt o OMletă care arată ca o PIzza) și ouă încăierate. Citiți mai multe direct pe blogul lui!

Pauza de prânz de sâmbătă ne-a prins pe terasa de la Pizzeria Napoli din Hunedoara, care mi s-a părut genul ăla de loc fără pretenții, dar unde mănânci bine. Pe motiv de prea-plin, nu m-am învrednicit decât la o ciorbă de pui a la grec, de altfel foarte bună.
Pizzeria Napoli, Hunedoara - ciorbă de pui a la grec

Ca locație și panoramă, Hanul lui Moș Opincă din Deva, la care am luat cina sâmbătă seara, e posibil să fie câștigător. Așezat în vârful unui deal de unde vedeai, la distanță, Cetatea Deva, acest restaurant tradițional are un țarc cu cai și e înconjurat de o livadă în care erau montate câteva hamace. 
Hanul lui Moș Opincă din Deva - vedere asupra Cetatii Devei

Hanul lui Moș Opincă din Deva - curtea interioara

Hanul lui Moș Opincă din Deva - livada
Hanul lui Moș Opincă din Deva - priveliste

Hanul lui Moș Opincă din Deva - tarcul cailor
Aici ne-am delectat cu tradiționalii virșli locali, plus alte preparate la alegere.
Virsli
Eu am optat pentru o salata casei cu salată verde (de fapt a venit cu iceberg), rucola, avocado, mozzarela, prosciutto, ciuperci, piept de pui și roșii, care s-a dovedit decentă.
Hanul lui Mos Opinca, Deva - salata lui Mos Opinca

Pe lângă mesele principale pe care vi le-am povestit cu lux de amănunte (și ingrediente :D ), imaginați-vă că ne-am mai îndemnat și la alte bunătăți.

Spre exemplu, sâmbătă după-masă am fost invitați la cafeneaua culturală Jos Pălăria din Deva la prezentarea albumului "Cu bicicleta prin Hunedoara" de Alin Bonța.

Supranumită "Cafeneaua dependentă de cultură", Jos Pălăria e genul ăla de loc din care n-ai mai vrea să pleci, unde poți să bei o cafea sau un ceai și să comanzi ceva de ronțăit, să joci o tablă și să asculți muzică bună în timp ce răsfoiești o carte din biblioteca destul de bogată a cafenelei. Asta în timp ce poți lăsa copilul – dacă ai – la spațiul de joacă special amenajat (din care nu-mi mai venea mie să plec, și eu nici măcar nu sunt copil! :P)!
Cafeneaua Jos Palaria, Deva

Cafeneaua Jos Palaria, Deva

Cafeneaua Jos Palaria, Deva - biblioteca

Cafeneaua Jos Palaria, Deva - cafenea prietenoasa cu mamicile si copiii

Cafeneaua Jos Palaria, Deva - spatiul de joaca pentru copii

Cafeneaua Jos Palaria, Deva - spatiul de joaca pentru copii

Cafeneaua Jos Palaria, Deva - zona de bar

Cafeneaua Jos Palaria, Deva - zona de bar

Cafeneaua Jos Palaria, Deva - zona de bar
Aici am băut un super fresh de portocale, am ronțăit niște crackers și am mâncat – dacă ajungeți e musai să cereți – un deosebit chec cu mac. Nu știu care e rețeta (nici nu cred că vreau să știu, ca să nu strivesc corola de minuni a lumii), dar glazura de deasupra m-a dus cu gândul la siropul din dulceața de smochine.
Cafeneaua Jos Palaria, Deva - chec cu mac

Vă spuneam că Jos Pălăria are propria bibliotecă, dar trebuie să știți că proprietarii fac mai mult decât să încurajeze lectura! Ei sprijină de ani de zile apariția unor albume de cicloturism scrise de Alin Bonța, pasionat de ciclism. Alin ne-a prezentat ultimul său album, "Cu bicicleta prin Hunedoara", care prezintă trasee de diferite dificultăți pentru cei care vor să descopere frumusețile județului Hunedoara pe două roți! Discuția a curs lin și curând nu doar că discutam despre celelalte albume ale lui Alin cu bicicleta prin Pirinei, Tenerife sau Corsica, dar și despre Cadel Evans, Turul Franței și ciclism în general. Din idee în idee, e posibil ca la Jos Pălăria să se fi pus bazele unui alt eveniment comun pentru la toamnă, dar despre asta mai multe detalii dacă și când se concretizează.
Cu bicicleta prin Hunedoara de Alin Bonta

Cafeneaua Jos Palaria, Deva - prezentare album Cu bicicleta prin Hunedoara de Alin Bonta
Închei lungul articol despre răsfățul culinar hunedorean cu o plăcere simplă, stradală și fără poză – un langoș fierbinte cu brânză și smântână mâncat în parcarea de la poalele Cetății Devei. Cu promisiunea că data viitore încerc un langoș (și) cu usturoi, dar și o plăcintă pe lespede.

Deci e musai să mai existe o data viitoare #prinHD!


#PrinHD2019 este un eveniment organizat de Călin Bobora, evenimentul fiind sponsorizat de AVIS3000. Ne-au fost alături magazinele PRO HD & AB, Cafeneaua Jos Pălăria, Restaurantul Bulevard by Raul, cotidianul Glasul Hunedoarei și radio BIG FM.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu