03 octombrie 2022

Festin cu brânză și vin – Delaco și Domeniile Sâmburești

Se spune că vinurile, brânzeturile și prietenii sunt cu atât mai buni cu cât sunt mai vechi. Pentru evenimentul fanion al bloggerilor olteni, Brânzeturi cum se cuVin, atât Domeniile Sâmburești 🍷, cât și Delaco 🧀 ne sunt parteneri și prieteni vechi, de nădejde. Iar noi, blogoltenii, ajunși la 45 de ediții ale evenimentului, după o pauză de vară, abia am așteptat să ne revedem și să povestim la un platou de brânzeturi și un pahar de vin. Ce am gustat, degustat și discutat, în rândurile de mai jos!


Ediția #45 a evenimentului Brânzeturi cum se cuVin (și numărul #24 la care particip eu) a fost organizată de Asociația Bloggerilor Olteni și DictionarCulinar.ro la Ribs House din Craiova. Până spre ore înaintate ale serii ne-am dedat la povești cu vinuri (spuse de Lenu Neagoe), explicații savante (date de Narcis Neagoe) și discuții despre brânzeturi (moderate de Daniel Botea). Cei 3 magi sunt connaiseuri în ale vinurilor și îmbină reușit pasiunea pentru licorile bahice cu cunoștințele dobândite în cadrul cursurilor de la masterul de Expertizare Viti-Vinicolă de la Facultatea de Horticultură din Craiova pe care l-au absolvit. In plus, Daniel este și expertul nostru în brânzeturi, fiind degustător autorizat. Cu asemenea CV-uri, la care adaug și faptul că ne sunt colegi în ale blogging-ului și prieteni, moderatorii evenimentului s-au asigurat că petrecem o seară informativă și plăcută. Și așa a și fost!

Pe ordinea de zi am avut 5 asocieri de vin și brânzeturi, după cum urmează:

1. Domeniile Sâmburești Sauvignon Blanc + Camembert Ile de France


2. Domeniile Sâmburești Chardonnay + Havarti


Preferatul meu a fost pairing-ul dintre Chardonnay și Havarti, unde vinul nebaricat, dar corpolent și cu suficient acid, s-a împletit superb cu brânza tare, grasă și ușor dulceagă. Potrivirea dintre cele două s-a datorat în mare măsură corpului asemănător, dar și acidității peste medie a Chardonnay-ului, ideală pentru a domoli grăsimea din Havarti. 

În plus, acest vin a câștigat la puncte în fața colegelor (și contracandidatelor) la titlu grație și unui slogan inspirat, Chardonnay-ul de la Sâmburești fiind cunoscut drept vinul care înțelege femeile! Nu știu dacă ne înțelege, dar știu că ne face fericite :)).

3. Domeniile Sâmburești Rose + Cașcaval Sofia


4. Domeniile Sâmburești Fetească Neagră + Emmentaler Delaco


5. Domeniile Sâmburești Merlot + Grana Padano Delaco D'Excepție

Îmi fac obiceiul, pe cât posibil, ca spre sfârșitul articolelor de la degustări să scriu câteva informații noi sau interesante pe care le aflu despre crame. Lenu ne-a povestit istoricul Domeniilor Sâmburești, a căror existență și dezvoltare se leagă de numele lui Vintilă Brătianu. Colaborarea fructuoasă cu oenologul francez August Ville, care a decis, post filoxeră, replantarea cu soiuri franțuzești a podgoriei, s-a dovedit inspirată. Acesta a dus renumele Sâmbureștiului pe cele mai înalte culmi ale gloriei odată cu câștigarea, în 1926, a medaliei de aur la Expoziția Universală de la Paris. Din 2005, antreprenorul Jean Valvis reînvie tradiția oenologică a zonei și aduce un nou suflu vinurilor de Sâmburești.

Ca de obicei, sediul de campanie și cuibușorul de degustări (nu de nebunii! la ce vă stă gândul?!) a fost Ribs House. Localul ne-a așteptat cu căldură, iar noi ne-am simțit ca acasă în acest spațiu primitor. În plus, am profitat de ocazie să ne delectăm cu preparate gustoase - așa cum am făcut-o de fiecare dată!


Cu speranța că am reușit și acum să vă trezesc curiozitatea cu privire la brânzeturile și vinurile pe care le-am degustat, vă urez poftă mare și noroc!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu