08 decembrie 2023

Tur ghidat prin Timișoara cu Timișoara City Tours

Poți explora orice destinație pe cont propriu, dar niciodată nu vei simți ce simt localnicii și nu vei ști ce știu ghizii de turism. Ca ghid eu însămi, posibil să fiu subiectivă în preferința de a vizita orice destinație sau obiectiv alături de oameni pregătiți, buni cunoscători ai locurilor, istoriei și poveștilor relevante (și interesante). Pentru că am mai avut parte de experiența unei vizite ghidate prin Timișoara (și știind că este de excepție), am recomandat-o cu drag ca activitate în programul vizitei bloggerilor olteni în capitala Banatului. Deși obiectivele principale ale escapadei noastre au fost vizita la expoziția Brâncuși și o degustare la una din cramele din Timiș, am considerat că vizita la Timișoara n-ar fi fost completă fără un tur ghidat introductiv în istoria și poveștile locului. Am avut parte de un astfel de tur în compania unui ghid Timișoara City Tours și a fost ex-cep-țio-nal!

Ghidul nostru Timișoara City Tours a fost Vic, pe care cred că l-am cunoscut în 2019, la un infotrip prin Arad. Ne-am strâns atunci ghizi și bloggeri din toată țara pentru o zi de explorare a cramelor din județul Arad, dar și pentru un tur de oraș (ghid prin Arad ne-a fost Dan Codre, azi și el membru al grupului Timișoara City Tours).

Știind ce comunitate faină de ghizi s-a coagulat la Timișoara și, mai ales, că orașul câștigase titlul de Capitală Culturală Europeană, prin 2021 am participat, alături de câțiva prieteni, la un tur ghidat prin Timișoara ținut tot de Vic. Tot turul am fost într-o stare de dedublare: jumătate din mine voia să se bucure de experiență și de informații ca un turist obișnuit, iar jumătate își lua notițe mentale cu privire la tehnici și trucuri de ghidaj. Cum s-ar zice, am furat un pic de meserie! 😁


Luna trecută, când colegul Daniel pregătea agenda vizitei blogoltenilor la Timișoara și s-a pus pe masă posibilitatea unei vizite ghidate, primul gând a fost spre colegii de la Timișoara City Tours. Astfel, programul nostru a inclus în prima zi vizita la expoziția Brâncuși și, a doua zi, după un somn odihnitor la Hotel Arizona Timișoara, un tur ghidat și o vizită cu degustare și prânz la Crama Aramic.


În ziua și la ora stabilite, iată-ne cu toții – Vic, gazdă; noi, curioși, în fața Castelului Huniade, gata să descoperim Timișoara la pas! 

Și așa am făcut: practic, am mers pe urmele istoriei, intrând cu picioarele în foste băi sau moschei din perioada stăpânirii otomane, admirând de la fața locului sistematizarea tipic austriacă sau rememorând întâmplări din istoria contemporană, din timpul Revoluției.


Turul a fost super informativ, iar Ludovic ne-a fermecat nu doar cu cunoștințele sale despre istoria Timișoarei și a Banatului, dar și cu simțul umorului și cu povești relevante. Bine alese, informațiile transmise ne-au creat contextul mai bunei înțelegeri a modului în care s-a dezvoltat orașul, a motivelor pentru care este atât de multicultural și de cosmopolit.


La finalul turului, aproape că ne doream să nu se termine! Ca să vă dați seama ce înseamnă asta (deci cât de mult ne-a plăcut), imaginați-vă că în ziua turului a fost atât de frig, de parcă vortexul polar și gerul Bobotezii ar fi născut un copil în Timișoara. Vă puteți da seama după nasul meu roșu! Dar bine echipați și ținuți mereu în priză de Vic, n-am simțit când au trecut 2,5 ore.


Acum, că am făcut deja de 2 ori turul clasic, îmi propun ca, pe vreme mai bună, să particip și la alte tururi de oraș Timișoara City Tours. Abia aștept să descopăr vechile cartiere ale Timișoarei, să aflu mai multe despre comunism într-un tur dedicat sau să explorez patrimoniul evreiesc al orașului de pe Bega. Până atunci, la bună revedere, Timișoara; felicitări și spor la treabă, Timișoara City Tours!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu