20 iunie 2010

Sa cumparam de la bulgari

Va povesteam in articolul asta ca vineri am trecut cu Monica si Cris la bulgari in scopuri turistico-recreative. Stiam din povesti ca, in mod traditional, romanii trec granita pentru a-si umple boccelutele cu diverse ieftinitati pe care vin sa le vanda la noi la suprapret. Treaba lor, pana la urma, dar devine putin deranjant atunci cand toti cei care aud ca vrei sa treci la bulgari te intreaba ce vrei sa cumperi si te catalogheaza, direct sau indirect, drept bisnitar.
Ajungand noi in Calafat, am stabilit ca vom lasa masina in curtea unei cunostinte de-ale mele, pentru a fi mai in siguranta decat pe strada. Prima intrebare cand ne-a vazut a fost: Dar ce vreti voi sa cumparati de acolo? "A fost ziua lui Cris, asta e cadoul nostru de ziua ei si mergem la Vidin in scopuri turistice".
In port, in vama, nenea care ne-a verificat buletinele ne-a intampinat cu aceeasi replica. "Nu, multumim, noi mergem la Vidin in scopuri turistice". Pe bac, tiristii se ofereau sa ne duca pana in Vidin (unde, bineinteles, urma sa facem shopping) si sa ne si aduca inapoi la bac, sa nu ne fie greu sa caram giganticele bagaje. "Stiti, mergem la Vidin in scopuri turistice". Taximetristul care ne-a dus din vama pana in Vidin ne-a explicat exact cum sa ajungem in Piata Verde, fiind convins ca acela era locul in care trebuia sa ne facem cumparaturile. "Nu, noi turiste!" La intoarcere, vamesul bulgar care ne-a verificat buletinele a luat o fata nedumerita (pe sub care a zambit smechereste in coltul mustatei) si a zis intr-o romana poluata: "Cumparaturile?" "Turiste".
Cine are simtul observatiei mai bine dezvoltat poate vedea ca raspunsul nostru s-a scurtat progresiv, pe masura ce incepeam sa ne saturam de vesnica intrebare. Am fost, probabil, niste insensibile ca nu am cumparat si noi nimic valoros, ca sa le mai crestem si lor economia, asa ca va promit ca data viitoare cand merg la bulgari imi sparg pusculita. Cine se baga? :D

4 comentarii:

  1. Daca ajungem si la Belogradchik, eu, eu!! :D

    RăspundețiȘtergere
  2. E foarte frumos acolo, intr-adevar. Eu am mai fost, dar nu strica sa mai merg o data :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Azi ii zisei lu'tati "gluma" cu..."cu masina pana la Sofia" si cica "pai si de ce nu te duci?"...parintii din ziua de azi cred ca o ia razna :p

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu cred ca tu esti razna. Dar oricum imi luai bilet deja, asa ca tot degeaba acum :P

    RăspundețiȘtergere