24 mai 2013

Ce stiu despre Amsterdam fara sa fi ajuns niciodata acolo

În familia mea, toată lumea e bolnavă de microbul călătoriilor. Plecați fiind cu zilele, săptămânile sau lunile de acasă, atunci când ne vedem obișnuim să ne bosumflăm groaznic unul pe celălalt. În caz că vă așteptați ca totul să meargă ca  pe roate, aflați că nu! Căci n-ai cum să nu te bosumfli când auzi că părinții tăi au vizitat Elveția, Polonia sau Liechtenstein înaintea ta, iar sora ta a bifat Köln și Amsterdam, și tu te lauzi că tu ești călătorul familiei!
Din toată lista de mai sus, cel mai tare mă tentează Amsterdam. Dacă ar fi să enumăr câteva dintre motive, aș alege următoarele: prietenos cu bicicliștii (avantajul pentru mine, care nu biciclesc, este că e un oraș nepoluat), canale + poduri = love, istoria artei în muzee de top, arhitectură specifică, bere olandeză și lalele! Asta pe lângă curiozitatea ce mă îndeamnă să gust dintr-o brioșă cu iarbă sau să trag cu ochiul în vitrinele celebrului Red Light District. :D

Azi am aflat și mai multe despre oraș și ceea ce îți poate oferi el jucându-mă într-o aplicație pe pagina de Facebook a celor de la KLM Romania. Prin intermediul acestei aplicații (http://on.fb.me/10P2t1oce ia forma unei competiții - Explorează Amsterdamul -, poți vizita “virtual” orașul cu ajutorul Google Street View, poți descoperi diverse obiective turistice și, la final, poți câștiga un weekend la Amsterdam împreună cu KLM (sunt incluse biletele de avion și cazarea pentru 2 nopți, pentru două persoane, la hotelul de 5 stele, Marriott Renaissance Amsterdam). Concursul se desfașoară în perioada 21 mai – 23 iunie 2013, iar călătoria se va efectua până pe 31 august 2013.
Ce presupune competiția? Pentru a intra în concurs trebuie să descoperi minim 3 locații dintr-o listă de 10 obiective marcate pe hartă și să dai check-in pentru a ți se înregistra timpul și a acumula puncte. Câștigă cine are punctajul cel mai mare. Jocul se poate juca de un număr nelimitat de ori, important fiind scorul cel mai bun și timpul cât mai scurt.
Eu m-am jucat mai bine de o oră și, pe lângă faptul că am acumulat un punctaj de Top 10 (dacă intrați repede pe aplicație poate mai apucați să mă vedeți pe culmile succesului :)) ), am aflat următoarele:
- dacă vizitezi Muzeul Heineken din Amsterdam, la finalul turului poți degusta câteva tipuri de bere - incluse în prețul biletului!;
- există un muzeu de tehnică - Nemo Science Centre - care arată fabulos și fascinant și pe dinafară și pe dinăuntru și e printre cele mai vizitate muzee din Olanda;
- cea mai importantă colecție de vase maritime din lume se află la Muzeul de Istorie Maritimă din Amsterdam;
- Rembrandt locuiește la Muzeul Rijks. :)
Așadar, deci și prin urmare, multă baftă la explorarea orașului! Să-mi spuneți unde v-ați prins urechile, că-s curioasă dacă numai eu m-am rătăcit prin Amsterdamul virtual. :D


2 comentarii:

  1. Interesant concurs, oricum daca vrei sa sti cum arata Amsterdam cauti pe Google si vezi cam tot ce ai vrea, cladiri, locuri de vizitat si asa mai departe.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intr-adevar, dar uite ca nu m-as fi gandit sa intru pe Google Street View sa vad efectiv cum arata cladirile / locurile de vizitat in contextul spatiului inconjurator. :)

      Ștergere