22 mai 2013

Melodia saptamanii: Ride vs I Knew You Were Trouble

Dragilor, astăzi m-am decis să vă las pe voi să alegeți melodia săptămânii. Nu, nu fac asta din cauză că nu mă pot hotărî între două piese care îmi plac foarte mult (cum s-a mai întâmplat de-a lungul timpului, spre exemplu, cu melodiile lui Pink "Just Give Me A Reason" și "Try"), ci pentru că vreau să vă arăt o aceeași idee pusă în practică de două cântărețe americance tinere și vreau ca voi să-mi spuneți care ar câștiga, dacă ar fi să lupte într-o bătălie muzicală după gustul vostru.
Astăzi, Lana del Rey - Ride vs Taylor Swift - I Knew You Were Trouble.
Fără să mă ascund după deget, favorita mea este de departe Lana del Rey (cu orice melodie ar cânta, inclusiv cu piesa pe care v-o propun, "Ride"), artistă care a mai ajuns în topul preferințelor mele muzicale săptămânale acum ceva vreme. "Ride" este o baladă pop melodramatică ce include, pe lângă piesa propriu-zisă, și un intro și un outro vorbite destul de lungi (intro + piesă + outro = 10:10). Deși în alte situații intro-urile lungi îmi par plictisitoare, în cazul piesei "Ride" simt că totul face parte dintr-un întreg ce n-ar avea sens dacă ar fi ciopârțit. Îmi place vocea Lanei și atunci când vorbește / recită la fel de mult ca atunci când cântă, mai ales că trecerea de la un stadiu la altul este destul de lină, iar piesa contribuie din plin prin instrumentație la finețea tranziției. 

Despre Taylor Swift nu știu prea multe, în afară de faptul că este supranumită America's Sweetheart și că a avut relații scurte cu o grămadă de tineri artiști americani, a căror finalizare (a relațiilor, perverșilor!) a inspirat-o să scrie cântece lacrimogene și, se pare, de succes mondial. Pentru că îi detest notorietatea și îmi displace fața ei de șoricioaică, nu o ascult, deci nu aș putea numi nicio altă piesă de-a ei în afară de cea pe care o propun războiului muzical de astăzi, pe care, de altfel, am descoperit-o absolut întâmplător. Dacă tot suntem la stadiul în care ne facem mărturisiri, trebuie să recunosc că nici măcar nu am ascultat piesa până la final. În schimb, am observat că începe și ea cu - surpriză! - un intro vorbit, cam ca al Lanei del Rey. Videoclipul lui Taylor pare a fi încărcat pe YouTube cu 2 luni după al Lanei, deci în caz că am vrea să o acuzăm pe una că s-a inspirat de la cealaltă, am ști pe cine. Diferența este că, în timp ce în "Ride" există o unitate între intro și piesă, în "I Knew You Were Trouble" cele două nu se pupă deloc, căci melodia e de-o pop-oșenie teribilă. Ceea ce mă uimește și nemulțumește în același timp este că piesa lui Taylor are de vreo 4 ori numărul de vizualizări al lui "Ride" pe YouYube (adică aproape 110 milioane prima și aproape 30 a doua).

Rugămintea mea este să ascultați cele două piese și să mă ajutați să aleg: "Ride" sau "I Knew You Were Trouble"?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu