27 octombrie 2013

Evenimente in Craiova de Sf Dumitru (partea a II-a)

Acum 2 zile vă prezentam într-un articol evenimentele ce urmau a avea loc în Craiova în weekend-ul acesta, cu ocazia festivalurilor de toamnă prilejuite de ziua Sf. Dumitru, ocrotitorul orașului. Pentru că de la teorie la practică e doar un pas, ieri am luat-o pe jos prin oraș să văd cam ce puteau găsi craiovenii ieșiți la plimbare. Cu siguranță au fost multe evenimente pe care le-am ratat, dar mai jos vă las cu o selecție de fotografii și câteva gânduri de la manifestările la care am luat parte:

1. Târgul de produse handmade Bizarre Bazaar - pe Calea Unirii, în fața magazinului Mercur.
Aici am găsit câteva zeci de standuri cu produse handmade, printre care se infiltraseră și câteva standuri cu antichități, dulciuri sau pictură pe față pentru copii. Eu mă declar mulțumită că, odată cu mutarea târgului din English Park pe locul primelor terase de pe Unirii, s-a rezolvat problema înghesuielii și a blocării circulației. Dacă aveți drum pe acolo astăzi, veți găsi la standuri în principal bijuterii și accesorii la prețuri tentante, dar și căciulițe pentru copii, săpunuri, articole vestimentare, genți, tablouri sau antichități. Eu am trecut s-o salut pe prietena mea Mika de la Mika Art și am plecat cu o foarte șmecheră brățară Kabbalah Zodiac cu zodia mea. :D
Târgul de produse handmade Bizarre Bazaar
Standul Mika Art
Cercei Mika Art
Brățară Kabbalah Zodiac de la Mika Art
2. Târgul de obiecte de artă I Love Art - în grădina Muzeului de Artă (Palatul Jean Mihail).
Mă așteptam la altceva și la mai mult, dar nu erau decât câteva standuri cu obiecte vechi (insigne, medalii, timbre, cărți poștale, monede) și unele cu câteva tablouri, icoane și obiecte de lemn. A durat mai mult să fac poze muzeului decât să vizitez expoziția.
Târgul de obiecte de artă I Love Art
Insigne la Târgul I Love Art
3. Târgul meșterilor populari - pe esplanada Teatrului Național (Piața W. Shakespeare).
Aici era ca-n fiecare an, aglomerație și nebunie, parcă mai multe standuri și o mai mare diversitate de produse. Spre deosebire de anii trecuți, însă, am observat că meșterii știu să se vândă mai bine. Foarte mulți purtau costume populare, ceea ce crea sentimentul acela de autenticitate și inducea dorința de a cumpăra de la ei, mai degrabă decât de la alții în haine moderne. În plus, la multe standuri am văzut că era expus câte un obiect menit să atragă atenția (vezi lemnocicleta). La târg găsiți ceramică (de multe feluri - de Horezu, de Mehedinți, ceramică neagră etc), obiecte de lemn, păpuși tradiționale, covoare, măști populare, produse alimentare (gemuri, zacuscă), icoane, articole din piele, tablouri, articole vestimentare (ii, costume populare, blănuri).
Târgul meșterilor populari
Icoane
Lemnocicleta
Bunătățuri la borcan
Meșteri populari
4. Spectacol folcloric - pe esplanada Teatrului Național (Piața W. Shakespeare).
Cântec, joc și voie bună.
Spectacol folcloric
5. Târg de îmbrăcăminte Contex - în holul Teatrului Național.
Cu mici excepții, aceeași Mărie ca și la edițiile precedente. Fără poze.

6. Serbările berii - în parcarea de la Real.
Un fel de Zilele Berii / Craiovei mai la periferie, cu cărnăraie pe grătar, hamsii și bere și o scenă pe care se întâmpla ceva - când am ajuns la Real cânta cineva, când am plecat se făcea break dance. Fără poze fiindcă m-am dus să cumpăr ceva și abia la fața locului mi-am adus aminte că aici se țin Serbările Berii. Dacă stați prin apropiere, puteți trece să serviți un mic la grătar în amintirea fostelor Zile ale Craiovei și să lăsați un leu în urna mobilă pentru a contribui la dotarea cu aparatură medicală a clinicii de hematologie de la Spitalul Filantropia.

Mai multe imagini de la manifestările de mai sus, pe pagina de Facebook Monumente Oltenia.

Cine la ce alte evenimente a mai participat în Craiova ieri?



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu