03 iulie 2017

Festin cu branza si vin - Delaco si Histria

A venit vara, bine-mi pare, bem un pahar de vin de Histria și degustăm brânză de la Delaco seara pe răcoare! Sau asta am făcut noi în cadrul celei de-a 15-a ediții a (deja preferatei mele) seriei de evenimente Brânzeturi cum se cuVin. Ca de obicei, prietenii de la Asociația Bloggerilor Olteni și DictionarCulinar.ro, organizatorii degustării, ne-au invitat într-un spațiu nou pentru a ne pune față în față cu vinuri sprintene și brânzeturi delicioase.


Ce s-a întâmplat la Brânzeturi cum se cuVin #15
Ediția #15 a evenimentului (și #5 la care particip eu) a fost organizată la terasa restaurantului Mignon din Craiova. Pentru mine a fost prima dată când particip la o degustare la terasă și nu am putut să nu observ cât de plăcut este să fii printre prieteni și să deguști brânzeturi și vin într-o oază de răcoare și intimitate. :)

Gazdele degustării au fost, ca de fiecare dată, colegul Daniel Botea din partea Asociației Bloggerilor Olteni, care a prezentat evenimentul, și Alin Sîntimbrean de la DicționarCulinar.ro, șef peste brânzeturi. Vinurile au fost prezentate cu un mix perfect de relaxare și pasiune de Paul Fulea, prim-dirijor la Crama Histria.

Ce am degustat (altfel spus, cu ce ne-am delectat), în rândurile de mai jos:
1. Riesling 2016 – mozzarella și busuioc proaspăt

2. Sauvignon Blanc 2016 – brie cu covrigei

3. Ammos blanc 2016 – camembert cu covrigei

4. Fetească neagră rose 2016  – brie au bleu, cireșe

5. Ammos rose 2016 – cașcaval, piper roșu

6. Merlot 2016 – Grana Padano, oțet balsamic

Combinația mea preferată a fost #6, cea dintre un excelent Merlot din 2016, un vin fierbinte ca razele soarelui dobrogean care a copt strugurii din care provine, și Grana Padano, brânza care mi-a cucerit inima definitiv și irevocabil. Vinul Mirachi Merlot m-a cucerit cu gustul lui fructat de coacăze, mure și cireșe negre, cu o culoare intensă, dar și cu gustul lui corpolent care a mângâiat magistral duritatea brânzei Grana Padano, completând-o armonios și extinzându-i savoarea. Simt că vă plictisesc dacă îmi mai exprim încă o dată loialitatea față de această brânză extraordinară care nu trebuie să lipsească din frigiderul niciunui brânzar adevărat. Cu textura ei dură, sfărâmicioasă și ușor granulată și un gust pronunțat, mai sărat, Grana Padano a echilibrat artistic gustul Merlot-ului.
E o plăcere vinovată să guști ultima asociere de brânză și vin a serii. Pleci acasă cu un gust special pe buze și un zâmbet pe chip, ca după un sărut furat într-o seară caldă de iunie. :) De asta, dacă ar trebui să aleg trei cuvinte prin care să descriu senzațiile create de vinul, brânza și asocierea preferate, acestea ar fi Spirit / Maturitate / Pasiune.

Ce am învățat la Brânzeturi cum se cuVin #15
Pentru mine, degustarea de la Mignon nu a mai fost despre lucruri sau tehnică, ci mai mult despre sentimente și senzații. Paul Fulea nu ne-a spus nici ce ar trebui să mirosim, nici ce gust ar trebui să identificăm, ci ne-a ajutat să intrăm într-o lume de poveste a unor vinuri și a unor locuri cu o istorie aparte. Dobrogea este un spațiu unde legenda s-a transformat în realitate, Cogealacul te atrage în mrejele lui, iar Crama Histria este unul din locurile acelea pe care nu trebuie să le ocoliți când ajungeți în zonă! Solicitați o degustare și încercați experiența unică de a gusta un vin răcoros sau pasional în cramă, în timp ce priviți marea...

Cu speranța că v-am trezit curiozitatea cu privire la brânzeturile și vinurile pe care le-am degustat, vă urez poftă mare și noroc!


Imaginile de la degustare, în albumul dedicat de pe Facebook!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu