30 martie 2022

La 10 ani de Craiova BlogMeet, am prins Rădăcini la Casa Romanescu

"Călătorului îi stă bine cu drumul, iar olteanului cu petrecerea", ar spune o vorbă din bătrâni. Norocul meu în viață: că-ș și degrabă călătoare, și olteancă în trup, în cuget și-n simțiri. Așa că taman bine, pe acest final de martie s-au aliniat planetele și am putut reuni într-un singur super-eveniment mai multe activități pe care le-am tot reportat din lunile trecute. Astfel, gașca de blogolteni s-a adunat pentru petrecerea de 10 ani de Craiova Blog Meet. Ne-am serbat cultural și cultivat, cu un tur ghidat ținut de subsemnata la Casa Romanescu din Craiova și o degustare de vinuri din Republica Moldova de la Crama Rădăcini chiar de Ziua Basarabiei. Atmosferă de excepție, bună dispoziție, vinuri minunate, mâncare delicioasă, muzică bună… le-am bifat pe toate! Despre ce a fost vorba, citiți în continuare!

Gașca veselă - foto Daniel Botea

Ideea organizării întregului eveniment la Casa Universitarilor din Craiova (găzduită în casa fostului mare primar al Craiovei Nicolae Romanescu) i-a venit colegului Daniel Botea după ce m-a auzit vorbind despre clădire în podcast-ul Comentarii bărboase. E o clădire pe care o recomand mereu și pe care încerc să o includ în tururile ghidate prin Craiova pe care le organizez la Craiova Guided Tours. Un loc ce abundă de povești, de istorie și de cultură, unde mă simt ca peștele în apă și despre care vorbesc mereu cu plăcere și pasiune. Și, trebuie să recunosc, unde sunt primită mereu cu prietenie, singură sau alături de turiști români sau străini (Mulțumesc, Cosmina!).

Și, deoarece cultura este înainte pe toate, am dat start evenimentului chiar cu turul ghidat al Casei Nicolae Romanescu. Desigur, am ținut varianta prescurtată a turului, de circa o oră, în care am trecut în revistă istoria familia Romanescu, am discutat despre personalitatea Primarului Nicolae Romanescu și despre opera lui în orașul Craiova în timp ce ne plimbam prin încăperile prin care, în alte timpuri, au pășit personalități precum Regina Elisabeta, George Enescu sau Nicolae Iorga.

Start tur! - foto Gabi Rădoi

La datorie! - foto Xaara Novack

Nu dezvălui prea multe din conținutul prezentării - oricum, dacă doriți să aflați mai multe despre casă o puteți face citind acest articol sau participând la un tur ghidat. Ce voiam să zic, însă, este că m-a bucurat extrem de mult reacția colegilor care au participat la tur. Feedback-ul la fața locului a constat în multe WOW-uri 😊, pe lângă alte cuvinte alese; iar conținutul din social media (story-uri, postări pe Facebook / Insta / bloguri, recenzii etc) mi-a dat boost-ul de entuziasm de care am nevoie pentru un nou an plin de tururi și turiști prin Craiova. ❤

După ce am terminat vizita ghidată prin Casa Romanescu, a fost rândul altor stele să intre în lumina reflectoarelor! E vorba, desigur, de vinurile de la Rădăcini Wines, o cramă ce produce deja de 11 ani pe piața națională. Fabrica a devenit una din cele mai moderne din Republica Moldova după o investiție semnificativă în 2016, care a mărit capacitatea de îmbuteliere la 6.000 sticle / oră. Exact, nu vorbim de o cramă mică, ci de una ce recoltează dintr-o podgorie de 800 hectare proprii și de 3.000 hectare în arendă. Poate în alte situații e adevărat că mai puțin înseamnă mai mult, dar aici nu e cazul: Rădăcini Wines a fost aleasă în 2020 cea mai bună vinărie din Republica Moldova, iar vinurile de aici sunt premiate la competiții naționale și internaționale.

Vinurile Rădăcini Wines - foto Xaara Novack

De un an și jumătate, crama și-a extins rădăcinile și pe piața din România. Desigur, nu doar românii de o parte și de alta a Prutului se pot bucura de aceste delicii bahice, ci și iubitorii de vinuri din China, America și zeci de țări europene. După ce am gustat vinurile, pot spune că înțeleg de ce sunt atât de populare peste tot în lume!

Cea care ne-a încântat cu o selecție specială de vinuri liniștite și spumante a fost Crina Scorțanu, directorul național de vânzări Rădăcini Wines. 

Crina Scorțanu de la Rădăcini Wines - foto Gabi Rădoi

Ea ne-a propus la degustare următoarele vinuri:

1. Spumant Brut Blanc de Cabernet - un spumant sec vioi, proaspăt, din Cabernet vinificat în alb.

2. Ampre Viorica + Riesling + Chardonnay – un vin alb sec proaspăt, plăcut, un cupaj de Viorica 80%, Riesling 10% și Chardonnay 10%. Pentru mine a fost surprinzătoare întâlnirea – în premieră – cu Viorica, un soi aromat creat în laborator, ca rezultat al unei încrucișări.

3. Ampre Rară Neagră + Merlot + Saperavi – un vin roșu sec tânăr, din 2018, cu ușor baric până în 4 luni, cupaj de Rară Neagră 40%, Merlot 20% și Saperavi 40%. Acest vin catifelat, expresiv, e o mândrie pentru numele cramei, el având rădăcini atât locale, prin Rara Neagră pe care noi, în România, o cunoaștem drept Băbească Neagră, cât și în altă patrie a vinului, Georgia, prin soiul local Saperavi.

4. Fiori Fetească Neagră + Syrah – un vin sec roșu mătăsos, seducător, cupaj de Fetească Neagră 55% și Syrah 45% cu 4 luni la baric.  

5. Spumant roze dulce Vero di moscato – un pic de personalitate efervescentă, un pic de vivacitate jucăușă și un pic de aromă fructată, cu asta m-a cucerit acest spumant roze dulce. Ca un allegro ma non troppo, Vero di moscato de la Rădăcini Wines a avut ritmul perfect și s-a transformat de la prima înghițitură în preferatul meu. 

Dacă de obicei asociam vinurile cu brânzeturi #cumsecuVIN, de data aceasta ne-am bucurat de ceva preparate speciale pregătite de prietenii de la Casa Nicolae Romanescu – Casa Universitarilor. Platourile de finger foods (mini bruschete, brânzeturi, struguri, nuci) au completat de minune vinurile albe, în timp ce la vinurile roșii ne-am bucurat de preparate delicioase din carne.

Platouri cu finger foods de la Casa Universitarilor Craiova - foto Xaara Novack

Cum nu există aniversare fără tort, ne-am răsfățat cu unul ce ne-a încântat atât papilele gustative, cât și aparatele de fotografiat.

Tort Craiova BlogMeet 10 ani - foto Adi Sora

De la after-party nu pun poze, dar vă zic că a existat, să nu ne bănuiți că am stat chiar smirnă toată seara. 😁

Dacă pentru unii totul s-a încheiat la miezul nopții, când a bătut gongul și caleașca s-a transformat în bostan, eu m-am bucurat să am program și a doua zi. Mi-a făcut plăcere să o scot pe Crina la o plimbare prin Parcul Nicolae Romanescu, pentru a completa povestea casei cu dovada vizibilă și palpabilă a operei primarului Romanescu în Craiova. Sper că i-a plăcut și ei măcar pe jumătate din cât de mult mi-a plăcut mie spumantul roze de la Rădăcini.

Cu speranța că v-am trezit curiozitatea cu privire la vizita culturală pe care am organizat-o, la vinurile și la bucatele pe care le-am degustat, vă urez poftă mare și noroc!

Cu colegii de suferință - foto Gabi Rădoi



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu