23 iunie 2022

Eliada - gust de Grecia în inima Craiovei

Kalimera, kalimera! Cum anul acesta Grecia nu se află pe lista destinațiilor mele de vacanță (deși cine știe ce ne rezervă restul anului?!), am găsit o alternativă să-mi treacă de dor. Ieri seară am fost pentru prima dată la o degustare de produse la magazinul cu specific grecesc Eliada din Craiova. Un colțișor de Elada, un shop elegant, unde gazdele ne-au așteptate cu muzică grecească, produse gourmet sănătoase, dulciuri delicioase și un ceai de munte răcoritor.

Dacă v-am trezit curiozitatea, e bine să știți că Eliada lucrează cu producători greci ce păstrează rețete și secrete pentru produse speciale, într-un meșteșug străvechi pe care-l perpetuează în familie de 4-5 generații. Rezultatele se simt în primul rând la gust, fiecare punguță cu măsline, borcan cu pastă sau cutie de halva ascunzând gusturi fine nebănuite.

Nu doar gustul este special când vine vorba de produsele din măsline sub brand-ul Eliada, ci mai ales calitatea produselor! Așa cum ne explicau gazdele noastre, multe dintre produse prezintă beneficii pentru sănătate care le-ar putea încadra chiar în categoria suplimentelor alimentare. Desigur, se impune o vizită în magazin pentru a primi toate informațiile necesare despre polifenoli, oleocantal, oleaceină și alți compuși naturali buni pentru organism.

Ca să nu vă mai țin ca pe ace, să vă spun și ce am degustat:

Ulei de măsline Agoureleo, un ulei de calitate superioară, produs chiar în ziua recoltării, din măslinele verzi, necoapte, culese manual de pe crengile de măslin. Vedeți, până și povestea e seducătoare, așa că nu are sens să mă mai mir de gustul puternic distinctiv de nucă verde și de nota finală ușor picantă și amăruie a acestui ulei deosebit.


Măsline - de mai multe feluri, în mai multe combinații, fiecare spectaculoasă în felul său. Măsline cu conținut redus de sare, măsline picante, măsline cu coriandru și mentă sau măsline umplute cu castraveți cornișon sunt doar câteva din sortimentele care ne-au produs curcubeu pe cerul gurii.

Pastă de măsline - pentru mine, una din vedetele incontestabile ale serii, în special pasta de măsline Kalamata cu mânătărci și roșii uscate. 

Desertul - bărcuțele umplute cu gem de portocale Naoussa sau cu tahini cu cacao și halvaua cu fructe de pădure sau cu portocale ne-au îndulcit și ne-au încântat.


Ceaiul de munte - un ceai organic, răcoritor, din plante crescute până la înălțimea de 1165 m, culese manual, uscate în mod natural. 


Pe lângă produsele gourmet, în shop mai puteți găsi și produse cosmetice sau chiar elegante bijuterii pentru doamne, produse de Manufactura Roxanei. :)

Dacă v-am făcut cât de cât curioși, am două recomandări! Prima este pentru craioveni, să treacă pe la magazinul Eliada (pe Calea Unirii, nr. 50, la parter) pentru a afla cât mai multe informații interesante despre produse și proprietățile lor. A doua recomandare, pentru tout le monde, să arunce un ochi prin magazinul online - www.eliada.eu - și să se lase seduși de farmecul grecesc. Efcharistó! :) 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu