21 noiembrie 2022

Food-wine pairing la Restaurant OLIVE Craiova

Acum câteva weekend-uri îmi scrie o prietenă să mă întrebe ce fac, zic că sunt la degustare de vinuri în Dealu Mare. Peste câteva zile, pe seară, iar mă întreabă ce fac, răspund că sunt ... tot la o degustare. Și ea, simpatică fiind, îmi dă lovitura de grație: "Ești în turneu?" 😂 Să noteze instanța că nu eram în turneu, eram la Restaurant OLIVE Craiova, unde am fost invitată la o degustare de vinuri premium 🍷 asociate cu preparate rafinate! Și ce seară a fost!



Gazdă ne-a fost Mariana Hopârtean, care ne-a urat Bun venit în spațiul primitor pe care l-a co-fondat în Craiova împreună cu soțul dumneaei. Încă de la intrare în restaurantul OLIVE este imposibil să nu observi decorul aparte, inspirat, ce deschide în imaginația oricărei persoane care intră drumul spre o experiență culinară mediteraneană autentică. De la desenele de pe pereți până la măslinii răsăriți între mese, totul te trimite cu gândul la un colț de Europă sudică tradițională delicioasă, transpusă aici într-o variantă haute-cuisine. Căci nu poți vorbi de un restaurant fără să vorbești despre meniul său și despre preparatele cărora chef-ul le dă viață, personalitate, aromă și gust cât cuprinde. Iar dacă vorbim de mâncare, imposibil să nu povestim și cu un pahar de vin în mână, de degustat în partidă cu bunătățile din farfurie.


Responsabil cu poveștile și amfitrion a fost somelierul Mihai Soare, care ne-a condus cu grație și bună dispoziție prin istoria vinurilor servite și prin aromele și ingredientele preparatelor din meniul de toamnă al restaurantului.


Degustarea a început cu spumant organic vegan Pizzolato extra-sec din Pinot Grigio, soiul care a pus Veneția pe harta vinului. Am luat startul, cum zic englezii, with a bang, adică într-un mare fel, bucurându-ne de un spumant cu arome delicate și gust persistent. Puncte bonus pentru impresia artistică dată de sticla superbă, cu o etichetă de culoare Tiffany Blue ce amintește de albastrul Mării Ionice la Taormina, în Sicilia. Plus o etichetă biodegradabilă și o sticlă reutilizabilă!


După ce am terminat bulele, am avansat spre primul pairing al serii, un platou cu anșoa însoțit de un Pinot Grigio din gama Collezione de la Pirovano. Vinul proaspăt, fresh, cu note de ananas, banane și citrice, s-a echilibrat perfect cu peștele udat cu ulei de măsline și potențat de legume în culori, texturi și gusturi care mai de care mai savuroase.


Pasul următor a fost unul natural, trecând spre rose-ul serii, un vin Pirovano Collezione obținut tot din Pinot Grigio, cu arome discrete și plăcute de piersici turtite. Lui i s-a alăturat unul din starurile culinare ale întregii degustări, un pate foarte fin din ficat de pui frecat cu ulei de măsline, desăvârșit de piureuri din cartof dulce și rădăcinoase aromate precum țelina și păstârnacul.


Cu papilele gustative din ce în ce mai excitate, un intermezzo se impunea. El a venit sub forma unui spectaculos chupito sau shot de castravete, care ne-a curățat palatul cu acea prospețime caracteristică, astfel încât să ne bucurăm de ce avea să urmeze.


Felul principal a constat în friptură de pui garnisită de niște cartofi delicioși și o minunată salată de rucola, una din verdețurile mele preferate. Deși totul a avut un gust extraordinar încercat singur sau în combinație, vedeta întregului dish a fost o nebunie de spumă de usturoi, care a aruncat pe noi culmi tot ce am pus pe limbă, creând o explozie de noi arome. Un exemplu spectaculos de măiestrie a chef-ului celor de la OLIVE, căci e extrem de greu să reinventezi un gust cu care orice român e familiarizat. Inițial mi-a fost teamă că usturoiul, de obicei mult prea utilizat, mult prea puternic și mult prea blamat în bucătăria românească înaltă, va submina gustul vinului însoțitor, dar nu a fost cazul. Orange Wine-ul de la Dradara, obținut din struguri Palava specifici zonei Cehiei / Slovaciei, a ținut stindardul și standardul sus, încântându-ne prin aromele sale de piersică și trandafiri.


Pauzele de discuții au fost însoțite de măsline pane, un snack de care am auzit prima dată de la Daniel și pe care-l mai încercasem tot la Restaurant OLIVE cu vreo lună înainte, când fusesem acolo cu prietena mea Cristina să celebrăm 20 de ani de când ne cunoaștem. Astfel, această gustare lejeră, savuroasă și familiară se alipește de amintirea unei noi seri reușite, alături de oameni dragi, petrecută într-o locație de vis.


Când credeam că apogeul fusese deja atins și chef-ul de la OLIVE nu mai are cu ce să-și croiască loc în panteonul gastronomiei, iată că din nou m-a contrazis. Integrând inteligent ingrediente, legume și fructe de sezon în meniul de toamnă al restaurantului, a ridicat pe un piedestal simpla castană, transformând-o într-un desert care n-a mers în stomac, ci în suflet. Partener de magie – un Lecram roșu de Corcova cu note orientale, condimentate, de piper, un vin bordelez adevărat, cupaj de Cabernet Sauvignon, Merlot și Shiraz, maturat în butoaie de stejar. Dacă, de obicei, perfecțiunea culinară este descrisă printr-un „curcubeu pe cerul gurii”, eu recunosc că am trecut la nivelul următor de încântare și am simțit proverbialele „stele verzi”.


Ce v-am povestit despre bunătățile gustate și degustare la acest food-wine pairing este doar o parte din combinațiile și opțiunile disponibile în meniul celor de la Restaurant OLIVE Craiova. Puteți explora, testa, combina după placul inimii și după plăcerea gustului, căci sunt convinsă că veți găsi cu ușurință preparate și vinuri care să vă încânte papilele.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu