26 septembrie 2023

Festin cu brânză și vin – Delaco și Domeniul Drăgaşi

Rar mi se întâmplă să-mi fie dor de socializare, din două motive principale: 1. Uneori sunt antisocială și nu simt nevoia de oameni în jurul meu și 2. Alteori am parte de atâta socializare la job, la tururi etc, încât mă pot lipsi ușor de interacțiune umană o perioadă. Contextul fiind creat, trebuie să recunosc că în ultima perioada am tânjit (inexplicabil) după o porție generoasă de "taină", poftă satisfăcută cu vârf și îndesat la un platou de brânzeturi Delaco și niște pahare (de degustare) de vinuri de la Domeniul Drăgaşi la cea mai recentă ediție a evenimentului Brânzeturi cum se cuVin. Vinul și brânza au fost vedetele, iar discuțiile care le-au însoțit au reprezentat cadrul perfect pentru încă o seară reușită în familia blogosferică. De repetat! 🍷🧀 Ce am gustat, degustat și discutat, în rândurile de mai jos!


Pentru început, trebuie să știți că și această ediție a evenimentului, ajuns la borna #54 (și numărul #30 la care particip eu) a fost organizată de Asociația Bloggerilor Olteni și DictionarCulinar.ro la C House Milano din Craiova. Gazdă ne-a fost colegul Daniel Botea din partea AsBO, care a prezentat evenimentul și formatul, dar și brânzeturile de la Delaco, el fiind degustător autorizat de brânzeturi.


Reprezentanta cramei, Alina Bușu, ne-a purtat prin povestea Domeniului Drăgași, atrăgându-ne de partea întunecată a forței (de fapt, de partea însorită a Oltului) cu informații despre soiurile plantate în podgorie, despre metodele tradiționale utilizate, dar și cu licărul din privire când ne-a vorbit despre priveliștea fantastică de pe coama dealului pe care se întinde via. Căci Domeniul Drăgași, situat convenabil pe dealurile pline de podgorii de deasupra Drăgășaniului (jud. Vâlcea), la doar 80 km de Craiova, respectiv 200 km de București, te primește și cu vin bun, și cu bucate alese, și cu câteva camere în care să te odihnești după degustare și turul cramei, în Casa Pelerinului.


Cum totul e conectat în lume, iată că de la denumirea acestei pensiuni unde vizitatorii ajung ca-ntr-o călătorie rituală, inițiatică, să descopere în lumea vinului, vine și numele uneia din cele două game de vinuri ale cramei: gama Pelerin, respectiv gama Arhon. Colecțiile includ vinuri din soiurile Sauvignon Blanc, Pinot Gris, Merlot și Cabernet Franc, recoltate de pe șapte hectare de vie cu ajutorul zilierilor în vârstă, care muncesc în vie și în cramă folosind metode tradiționale. Toate vinurile se produc în ediții limitate, maximul atins la Cabernet Franc, spre exemplu, fiind de 6400 de sticle. 


Ne-am bucurat și noi la degustare de câteva din aceste sticle (de fapt, de vinurile din sticle), așa că, fără prea mare introducere, iată ce am degustat:

1. Pelerin Cuvée Blanc (Sauvignon Blanc + Pinot Gris) + Aperifrais Ile de France

Pentru mine a fost combinația preferată a serii, lejeră și potrivită ca alăturare brânză-vin, care a adus față în față un cupaj de Sauvignon Blanc și Pinot Gris fresh, mineral și acid, perfect de vară la terasă sau la piscină, cu bucățelele Aperifrais de brânză proaspată cu textură cremoasă. Asocierea a fost amplificată de "topping-ul" ușor înțepător de legume, ierburi aromate și condimente de pe brânză, care a făcut "masă bună" cu aciditatea din vin, dar și cu notele florale de soc și iasomie.


2. Pelerin Sublim Fumé (Sauvignon Blanc) + Camembert Ile de France


3. Pelerin Rosé + Emmentaler Delaco


4. Pelerin Ramato (Pinot Gris) + British Cheddar Delaco D'Excepție

Mai las aici un mic comentariu legat de vin, ca să vă atrag atenția asupra unei premiere (pentru mine, cel puțin): acest Ramato din Pinot Gris este un vin alb "sub acoperire", lăsat pe pielița aurie și vinificat în rose, cu o culoare cărămizie. Aparent Domeniul Drăgași a fost prima cramă care a propus acest tip de vin nou și destul de pretențios, el depinzând destul de mult de sezon.


5. Arhon Cabernet Franc 2017 + Grana Padano Delaco D'Excepție

O altă combinație clasică, pe care v-o recomand! Dacă nu rămâneam setată pe prima asociere, cu siguranță acest pairing de Cabernet Franc corpolent și Grana Padano crocantă ar fi furat show-ul (pentru mine!)


Tot la capitolul crocant și gustos am trecut bruschetele de la C House Milano Craiova, preparatul versatil pe care l-am ales pentru a-l putea testa cu mai multe tipuri de vin. S-a suprapus servirea mesei cu rose-ul din Merlot și cu Ramato, deci cu vinurile rose, care s-au împrietenit rapid cu mixul de bruschete.


Mâncați, băuți (mă scuzați, degustați) și de povești încântați, am încheiat încă o seară faină alături de prieteni! Cu speranța că am reușit și acum să vă trezesc curiozitatea cu privire la brânzeturile și vinurile pe care le-am degustat, vă urez poftă mare și noroc!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu