25 octombrie 2012

Zilele Craiovei 2012 (2)

A început sărbătoarea în Craiova de, iaca, patru zile deja, și abia astăzi am ajuns să dau o tură prin centrul orașului. Ce-i drept, marți seara, întorcându-mă acasă, am făcut un mic ocol prin părculețul de la Poșta din Rovine, unde câteva sute (mii?) de oameni se strânseseră să se bucure de prima ediție a Zilelor Craiovei în care Ansamblul Maria Tănase și corturile cu mici, bere și chiurtoș colaci au poposit și pe strada noastră. Cum spuneam și aici, mi se pare o inițiativă bună această descentralizare a evenimentelor, căci, în fond și la urma urmei, e sărbătoarea orașului și toți, până la ultimul craiovean, ar trebui să aibă șansa să se bucure de ea. (Și s-a văzut nu numai în parcul cu pricina, ci și pe toate străzile cartierului, unde ieșiseră la plimbare toți rovinenii ca pe ștrase.) Așadar marți doar am traversat mulțimea prin mirosuri diverse de mâncare, dulciuri și oameni mai puțin prietenoși cu apa și săpunul, dar - cum probabil vă așteptați - nu am stat să ascult concertul și m-am îndreptat spre casă.

Astăzi am dat o raită scurtă pe centru, nici acum n-am stat mult, doar am trecut și am împușcat câteva poze. Ce am surprins? 

1. În Piața Mihai Viteazul se amplasa o scenă pentru concerte, iar Biblioteca Județeană Aman montase deja două biblioteci stradale (asta mică și goală și una mai mare, cam cât un dulap, în care se aflau câteva cărți). Mai multe despre acest proiect, aici.

2. Începând din piață, pe Unirii în jos, puzderie de corturi și tarabe cu diverse, de la mâncare la haine, flori, bijuuri și altele.

3. În English Park am dat peste târgul de bijuterii handmade, unde am găsit-o și pe Mika (să știți că are produse frumoase și la reducere, domnișoarelor și doamnelor!).

4. Pe esplanada de la teatru aveam corturi în care începuseră să se instaleze meșterii populari (oale ceramice și mâncărică, deocamdată).

5. Tot la teatru, dar mai jos, spre Aleea Personalităților, erau câteva carusele pentru copii.

6. Pe A. I. Cuza, de la Teatru până la Universitate, erau expuse mașini din Salonul Auto. Cum zicea Freaktuning pe Twitter, cam greu să te mai sui într-o mașină care a stat o zi întreagă în mirosul de mici și friptură venit de la imediat vecinele grătare.

7. Pe A.I. Cuza, de la Piața Mihai Viteazul înspre Carol, alte corturi cu de toate, de la obiecte bisericești la brânzeturi, cărnăraie, prăjituri de tăti felurile, încălțăminte, îmbrăcăminte etc.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu