20 februarie 2013

Cu ce am ramas dupa evenimentul "Europa te cunoaște ca businessman sau ca turist?"

Cel mai așteptat eveniment business al săptămânii în Craiova a fost, fără urmă de îndoială, cel organizat de AIESEC Craiova și Camera de Comerț și Industrie Dolj"Europa te cunoaște ca businessman sau ca turist?", care l-a avut ca vorbitor, printre alte persoane cu expertiză în domeniul antreprenoriatului, și pe cunoscutul business-angel Marius Ghenea. Nu știu cum s-au dus cele aproape 4 ore de prezentări, întrebări și networking, și nici nu pot să cuprind în acest articol tot ce s-a discutat la seminar, dar voi încerca să fac un mic rezumat per prezentare.

1. Marius Ghenea 
Și-a început discursul prin a face legătura între cel mai recent proiect AIESEC, Business English Classes, ce urmează să fie implementat în Craiova în perioada următoare, și începuturile sale lucrative, când a activat ca ghid turistic și profesor de engleză. Aceste experiențe l-au ajutat foarte mult la stabilirea contactelor și comunicarea cu diverși parteneri internaționali, ceea ce a contribuit din plin la succesul său în afaceri. 

Preferă să investească în companii mici și medii și în start-up-uri, așa cum sunt cele ce participă la emisiunea Arena Leilor. Investește în companii din diverse sectoare, de la energie verde la fashion sau IT, și nu de puține ori face intervenții cross-border prin care extinde business-ul dezvoltat inițial în România și în Moldova, Bulgaria, Ucraina (în funcție de considerente logistice precum distanța). Pentru reprezentanții mediului de afaceri craiovean, Ghenea a identificat o mare oportunitate de extindere pe plan extern odată cu inaugurarea podului Calafat-Vidin.
A adus în discuție diverse metode de a genera idei de business și soluții, punând accent pe  importanța foarte mare a networking-ului și de oportunitatea pe care mediul online și noile tehnologii o aduc oamenilor de afaceri pentru a relaționa mai ușor. Aparent, acest avantaj social este foarte puțin folosit în scop de business, uzul rețelelor de socializare fiind în general unul trivial.
A identificat trendurile de business la nivel global (internetul, sănătatea, trend-urile green și clean (ex: produse eco, bio etc), social (ex: antreprenoriatul social), CSR și crowdsourcing) și a discutat despre diverse strategii de creștere a unui business.

2. Cristi Spulbăr - profesor universitar doctor la Universitatea din Craiova
A avut o prezentare mult mai tehnică, despre relația dintre dezintermedierea financiară și creșterea economică la nivel de politici macro și micro. Deși nu am reușit să cuprind toată informația, în complexitatea termenilor economico-financiari, am rămas cu câteva informații (vă las pe voi să vă puneți semnele de întrebare):
- în sistemul bancar românesc există o pondere foarte mare, de peste 85%, de bănci străine;
- România a avut anul trecut cel mai mare procent din PIB de economisire internă din UE (fiind date procentuale, valoarea reală a economisirii nu este una chiar atât de îmbucurătoare);
- în România avem deficit pe diverse produse din lipsă de inițiative în acele domenii, chiar dacă există resursele necesare pentru a avea rezultate remarcabile (ex: boilere și mașini mecanice, sare!, ciment, var, ipsos, produse agricole).

3. Cătălin Adam - Coridor Financial
Prezentarea lui Cătălin despre posibilitățile de finanțare a afacerilor din fonduri europene a fost una mai mult practică decât teoretică, presărată cu exemple concrete. S-au trecut în revistă mai multe oportunități de finanțare, dar și probleme în realizarea / implementarea proiectelor identificate de consultanții Coridor în cei 10 ani de experiență.
Foarte important și interesant pentru cei din sală a fost să se discute puțin și despre felurile în care ar trebui să se pregătească o firmă ce dorește să aplice la finanțări comunitare în viitor pentru perioada de programare 2014-2020.

4. Cosmin Sandu - președinte AIESEC Craiova și Valentina Duțescu - manager Dagmar D.V.
Cosmin a vorbit pe scurt despre AIESEC Craiova și despre proiectul Business English Classes pe care organizația îl implementează în perioada următoare, precum și despre beneficiile pe care acesta le poate avea asupra dezvoltării mediului de afaceri doljean. Proiectul presupune ca managerii și angajații companiilor locale să beneficieze de cursuri de limba engleză de afaceri ținute de interni străini aduși în Craiova prin programul de stagii de practică internațională Exchange al AIESEC. 
Ca partener al proiectului, Centrul de formare Dagmar D.V. se va asigura de controlul calității proiectului, reprezentanții lui fiind responsabili de selectarea profesorilor de limba engleză și de întocmirea programei de curs.

Felicitările mele, AIESEC Craiova și partenerii, pentru că v-ați depășit pe voi înșivă în organizarea unui eveniment inedit. Abia aștept să văd ce mai aveți în mânecă! :)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu