03 februarie 2013

Tabu: parinti care isi pupa copiii pe buze

Foto via
Când eram mici-mici, locuiam cu bunicii într-o casă pe care o împărțeau cu o bătrânică foarte simpatică (o doamnă foarte distinsă de altfel, nevastă de mare bancher de pe vremuri și femeie bine la tinerețea ei). Vecina noastră, Nia pe numele ei, Dumnezeu s-o odihnească, primea o dată pe an vizite de la rudele din străinătate, în special din Germania. Ba o verișoară, ba o nepoată, dar într-un an și-a anunțat vizita chiar sora ei, o băbuță la fel de atomică, level Nazi. La sosirea doamnei, ne-am aliniat sub formă de comitet de primire la ușa casei, ăi bătrâni mai în spate, noi, copiii, mai în față, să prindem bine creatura în toată splendoarea ei (căci pe vremea aia oricine venea din străinătate era mai rar decât o rocă de pe Lună). A ajuns mașina, s-a dat jos nemțoaica și s-a dus glonț la sora ei, cu care s-a ștampilat ... direct pe gură. Șoc și groază pentru noi, copiii, care am căscat ochii și ne-au căzut fălcile ca în Tom și Jerry, și așteptam ca din secundă în secundă să ne acopere bunica ochii ca atunci când se pupau Bobby și Pamela la televizor.
Reacția noastră a fost una firească pentru niște copii care știau că pupatul pe gură este doar între oameni mari, iubiți sau soți, nicidecum între rude, iar trecerea anilor a făcut să mi se întipărească și mai mult ideea că sărutul este strict o manifestare erotică. Dar a trecut timpul și acea amintire s-a ascuns în negura memoriei, până să iasă din nou la suprafață în ultimii ani, mai pregnantă și deranjantă ca niciodată, odată cu avalanșa de mămici care invadează ochiul cu pupăturile deloc discrete aplicate direct pe gurile copiilor. Nici nu vreau să încep să enumăr motivele pentru care chestia asta e greșita la atât de multe niveluri. Dar pe lângă faptul că este o problemă pentru mine (da, mi se pare cel puțin de nefăcut în public dacă ții morțiș și nu poți rezista tentației de a-ți pupa copilul pe gură) din cauza asocierii sexuale, mi se pare și un pericol pentru sănătatea copilului (exemplu: mame fumătoare care își pupă bebelușii pe gură).
De obicei nu mă deranjează modul de viață al oamenilor, nu sunt stânjenită de săruturile în public ale persoanelor de același sex, nu sunt stingherită de cei care fumează iarbă prin parcuri șamd (că doar e vorba de persoane mature care au luat niște decizii în cunoștință de cauză), dar, în mintea mea, pupatul copilului pe gură e direct pedofilie. Și e tabu!

PS: Și perspectiva unui părinte care a scris despre același subiect în același timp cu mine. Și a avut și aceeași părere. La Mimanu.


4 comentarii:

  1. Mult mai categica ca mine. Cel putin am aflat ca mai exista persoane care gandesc la fel :) Salutari din holul teatrului...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe mine ma uimesc cei care nu gandesc la fel, dar pana sa citesc la tine credeam ca e o chestie pe care o au parintii (desi ai mei n-au avut-o si nici altii pe care-i stiu)...

      Ștergere
  2. Felicitari pentru articol ! Eu barbat fiind, m-am gindit ca poate sunt eu mai de moda veche, vazind ca e destul de "la moda" intre tinerele mamici, cum e de altfel si plimbatul copilasilor in cosurile de prin supermarketuri, ca si cum ar fi niste obiecte saracii copii, ca niste marfuri...
    Vad ca mai sunt femei, fete, cu mintea la locul ei, si ma bucur ca am gasit acest articol. Te-am gasit pe toateblogurile.ro, sigur voi mai trece pe aici :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru aprecieri!
      Eu cu cosurile din supermarketuri n-am nicio problema, nu ma zgarie pe retina cum o fac mamicile pupacioase.
      Ne citim! :)

      Ștergere