14 aprilie 2013

Povestiri adevarate III: O problema cu numele

Hugo - portughez în Belgia. Sună la Serviciul pentru Străini din Bruxelles.

- Operator (în franceză): Bună ziua. Bun venit la Serviciul pentru Străini din Bruxelles. 
- Hugo (în franceză): Bună ziua. Vorbiți limba engleza?
- Operator (în franceză): Nu. 
- Hugo (în engleză): Există cineva care să vorbească limba engleză și să mă poată ajuta?
- Operator (în engleză): Nu.
- Hugo (în franceză): [încearcă să îi explice situația în care se găsește și motivul apelului telefonic]
- Operator (în franceză): Pardon, nu înțeleg nimic. [închide]
------ 4 ore mai târziu -------
- Operator (în franceză): Bună ziua. Bun venit la Serviciul pentru Străini din Bruxelles. 
- Hugo (în franceză): Bună ziua. Vorbiți limba engleza?
- Operator (în franceză): Da. 
[restul convorbirii se derulează în limba engleză]
- Hugo: Minunat! Vreau să știu în ce stadiu se mai află cartea mea de identitate (National ID Card).
- Operator: Care este numărul cărții dumneavoastră de identitate?
- Hugo: Nu o am încă. Acum am depus actele pentru a primi una.
- Operator: În regulă. Când ați depus actele?
- Hugo: În urmă cu 4 luni.
- Operator: Ok, și poliția v-a confirmat adresa?
- Hugo: Da, acum 3 luni. 
- Operator: Și nu ați primit încă invitația să veniți să vă ridicați cartea de identitate până acum, e corect?
- Hugo: Corect! Nu am primit nicio scrisoare până astăzi. 
- Operator: Nicio problemă. Cum vă numiți?
- Hugo: [gândindu-se în sinea lui că aceasta va fi o provocare] Hugo Jose de Oliveira e Sao Bento Pereira.
- Operator: Îmi pare rău, dar nu pot să introduc atâtea nume în sistemul nostru de căutare internă. Puteți să îmi dați doar numele de familie?
- Hugo: De Oliveira E Sao Bento Pereira.
- Operator: Chiar aveți atâtea nume de familie? Puteți să-mi dați doar ultimul nume de familie?
- Hugo: Pereira.
- Operator: Ok, hai să încercăm să vă găsim în sistem. 
....
- Operator: José Pereira?
- Hugo: Nu.
- Operator: Maria Pereira?
- Hugo: Nu, acela e un nume de femeie.
- Operator: Îmi pare rău, dar sunt foarte mulți Pereira în Bruxelles. Haideți să încercăm cu prenumele.
- Hugo: Hugo.
- Operator: Al doilea prenume?
- Hugo: Hugo Jose.
- Operator: Hugo Jose Pacheco?
- Hugo: Nu.
- Operator: Hugo Jose Pereira de Oliveira?
- Hugo: E Pereira înainte de Oliveira?
- Operator: Da.
- Hugo: Atunci nu, nu sunt eu.


În final problema s-a soluționat cu operatorul căutând manual cererea lui Hugo în baza de date cu solicitări venite din partea comunității portugheze. Pentru că, uneori, reușita noastră depinde de răbdarea unora... :)
Dacă vreți să citiți povestirea originală, o găsiți aici.


2 comentarii: