18 mai 2013

Noaptea Muzeelor 2013

Craioveni, diseară și la noapte avem 8 ore în care putem vizita gratuit cele trei secții ale Muzeului Olteniei! Noaptea Muzeelor revine și în 2013 cu surprize pentru publicul larg, care este așteptat între orele 18:00 și 02:00 la Casa Băniei (Secția de Etnografie), Muzeul de Istorie și Muzeul de Științe ale Naturii. 
Anul trecut am făcut un periplu al acelorași trei muzee (Muzeul de Artă nu era deschis și se pare că nici anul acesta nu avem onoarea) și mi-am lăsat impresiile posterității, ele putând fi accesate la acest link. Față de ediția de anul trecut a evenimentului, Noaptea Muzeelor 2013 găsește unele instituții în exact același stadiu, cu exact aceleași colecții și expoziții de prezentat vizitatorilor (este cazul Casei Băniei), în timp ce altele ne propun noutăți pe care eu una abia aștept să le descopăr. 
Din punct de vedere al diversității, bulină verde acord Secției de Istorie, care inaugurează două noi expoziții de impact pentru regiunea Olteniei: "Gârla Mare" - un periplu al ceramicii străvechi și "Descoperă harta în umbre" - Oltenia povestită prin hărți. Pe lângă acestea, în sala "Ștefan Ciuceanu" a Muzeului de Istorie veți putea vedea și alte două expoziții recente, "Arme albe şi de foc" și "Obiecte din cositor – secolele XVI-XIX din colecția Muzeului Național Brukenthal din Sibiu". Nici Secția de Științele Naturii nu s-a lăsat mai prejos, îmbogățindu-se, față de anul trecut, cu "Ecosisteme din Oltenia", "Universul și sistemul nostru solar" și Planetariul.
Totul sună foarte apetisant și vă invit să mergeți să vizitați toate cele trei muzee pentru o porție de istorie, știință și cultură. Dacă sunt în Craiova, voi încerca să trec și eu pragul celor două secții care oferă plus-valoare față de ceea ce am văzut anul trecut. Dar cum tot timpul trebuie să existe un dar...v-aș sfătui să mergeți pentru a lua un prim contact cu colecțiile expuse și apoi să reveniți pentru a aprofunda. 
Nu mai departe de joi am (re)vizitat (împreună cu Iulian de la trans-ferro și Nicky de la Călător sau turist?) Casa Băniei. De data aceasta am putut să mă bucur pe îndelete de poveștile și explicațiile unui ghid al muzeului (ironia face că a fost exact același domn cu tendințe de superioritate de anul trecut, pe care l-am iertat acum), să aflu detalii interesante despre istoria fiecărui exponat și să surprind și imaginea de ansamblu a colecției. Vă recomand să  veniți să vă bucurați cu adevărat de experiența vizitării unui muzeu în condiții obișnuite, fără înghesuiala și fără graba de la Noaptea Muzeelor. Nu costă decât 5 lei...


2 comentarii:

  1. Sectia de etnografie e favorita mea, de departe! Celelalte doua, istorie si stiinte naturale, mai au mult pana sa ajunga la nivelul ei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie imi plac atat sectia de etnografie, cat si cea de stiinte, cu un + pentru prima pentru plus-valoarea obiectelor si un + pentru cea de-a doua pentru diversitate si interactivitate. :)

      Ștergere