28 iulie 2014

Anil si Mira, va mai asteptam

Pe Anil Polat de la foxnomad.com îl știți. E blogger-ul american de travel pe al cărui blog se desfășoară an de an competiția "Best City to Visit", câștigată în 2014 de Craiova. V-am scris despre el, v-am vorbit despre el, v-am bătut la cap cu privire la venirea lui și acum, că a venit și a și plecat, îmi tot caut cuvintele să vă povestesc cum a fost. Anil nu a venit singur, ci însoțit de prietena lui, Mira. Deși i-am așteptat ca pe niște oaspeți, după patru zile de vizitat împreună, de călătorit, de discutat, de schimbat impresii de călătorie, de povestit despre Craiova și împrejurimi, de mâncat, de fotografiat, de dus pe la televiziuni, de râs și glumit, amândoi au plecat ca niște prieteni pe care abia îi aștept înapoi.

Totul a început într-o sâmbătă cu o tochitură oltenească, o porție de papanași și povestea Craiovei, lăsate să se odihnească în stomac și în minte în timp ce le arătam lui Anil și Mirei centrul orașului la o plimbare lejeră, cât să-și facă o primă impresie. Primirea oficială a venit în timpul blogmeet-ului craiovean al lunii iulie, care, odată cu sosirea lui Anil, a depășit mai multe recorduri în materie de participanți (primul blogmeet cu internaționali - Anil, Mira și stagiarii străini de pe proiectul ReBranders al AIESEC Craiova - și primul blogmeet la care a participat și primarul municipiului, ce s-a implicat activ atât pe perioada concursului BCTV, cât și pe cea a vizitei lui Anil la Craiova). Dacă Anil a tot crezut că îi jucăm o farsă când l-am anunțat despre vizita ad-hoc a doamnei primar la Q Club, locul de desfășurare a blogmeet-ului, mie nu prea-mi venea să cred că peste 3 zile urma să merg cu Anil în platou la două televiziuni locale (vinovat de asta, managerul Casei de Cultură "Traian Demetrescu", Cosmin Dragoste). Pentru mine, seara alături de Anil și Mira s-a terminat în Piața Mihai Viteazul, în acorduri de folk românesc de pe scena Festivalului Adrian Păunescu.
Poză de grup de la blogmeet - via Daniel Botea
Deși Anil suferea de pe urma unei răceli contractate în Egipt care îl împiedica să fie în formă maximă, a acceptat propunerea noastră turistică și ni s-a alăturat a doua zi într-un tur al monumentelor Craiovei. Pe o căldură ... oltenească, câțiva bloggeri am luat orașul la pas și am vizitat împreună cu Anil și Mira Primăria, Universitatea, Secția de Istorie - Arheologie a Muzeului Olteniei, Biserica Madona Dudu și Casa Băniei - Secția de Etnografie a Muzeului Olteniei. Fiecare vizită a fost împănată de explicații și povești, întrebări și răspunsuri, curiozități și legende, pe care le-am mutat ulterior pe o terasă, la un pahar de vorbă și o burtă de mâncare.

Luni a fost un alt fel de zi. Una în care i-am luat pe Mira, Anil și Răzvan în mașina celui mai tare tată din toate timpurile și am dat o fugă la Cazane. Am ieșit cu toții din Craiova și am văzut-o de afară, într-un context mai larg, al unei regiuni care are ce oferi din punct de vedere turistic. Am fugit de căldura orașului și ne-am adăpostit la umbra copertinei unei bărcuțe care ne-a dus pe Dunăre în sus, până în inima Peșterii Ponicova, și pe terasa pensiunii unde Mira s-a îndrăgostit de mămăligă. Începi să ții un pic la oamenii cu care petreci mult timp, mai ales dacă petreci mult timp într-un spațiu restrâns (eu, Mira și Anil pe bancheta din spate a mașinii). Răzvan a fost și de data asta responsabil de buna-dispoziție generală (mai puțin a lui tati :)) - glumă de interior), astfel încât zâmbetul nu ne-a părăsit pe durata întregii zile!

Marți a fost - cel puțin pentru mine - așa numita pièce de résistance. Startul zilei multora ne-a prins pe mine și Anil în platoul emisiunii Matinal Oltenesc de la Oltenia 3TV, moderată de Anamaria Dobrișan, unde ne-am simțit foarte bine și nici n-am băgat de seamă când a zburat o oră.

La fel de impresionantă a fost și pentru mine, ca și pentru Mira și Anil, vizita ghidată la Palatul Jean Mihail, pentru care avem a mulțumi celor de la Primăria Craiova și Consiliului Județean Dolj, care au intermediat-o. Conform zicalei că păstrăm ce e mai bun la sfârșit, după un ceai savurat până s-a oprit ploaia, gașca s-a mărit cu colegii Daniel și Răzvan, alături de care ne-am plimbat prin minunatul Parc Romanescu.
În Parcul Romanescu - via Daniel Botea
De aici, vântul și gândul ne-au purtat pe mine și Anil direct în platoul emisiunii Zi de vară, până-n seară de la TVR Craiova, moderată de Alina Șerban și Doru Ciolacu. Pe lângă subiectele legate de competiția Best City to Visit și vizita lui Anil la Craiova, am avut ocazia să discutăm puțin și despre proiectul www.monumenteoltenia.ro. Puteți urmări emisiunea aici.
N-am putut să îl lăsăm pe Anil să plece fără să guste tradiționalii noștri mici, așa că am remediat problema cu prima (și ultima, de fapt) ocazie. Și când credeam că greul a trecut, uite că luatul la revedere s-a dovedit a fi cel mai dificil lucru pe care l-am făcut în cele patru zile ale vizitei lui Anil și Mira la Craiova. Pe curând, prieteni, cu siguranță pe curând! :)

Și, ca să pară ca un articol oficial și serios (deși, în realitate e doar unul subiectiv și sincer), e musai să închei mulțumind: colegilor mei bloggeri care s-au implicat (în special lui Răzvan, Daniel și Marius), Primăriei Municipiului Craiova (prin doamna primar Lia Olguța Vasilescu și prin purtătorul de cuvânt, Ionuț Pîrvulescu), Asociației Craiova Capitală Culturală Europeană 2021 (prin managerul Vlad Drăgulescu), lui Cosmin Dragoste de la Casa de Cultură "Traian Demetrescu", posturilor TV Oltenia 3TV și TVR Craiova. Mulțumesc, tata, pentru că ne-ai dus la Cazane, și mulțumesc mama că l-ai lăsat pe tata să ne ducă la Cazane. :)) Mulțumesc și celor care s-au mai implicat și pe care am omis să-i menționez aici.

Alte articole pe aceeași temă, la Răzvan și Daniel.