26 ianuarie 2020

Cu bocceluta prin Malaga - Intro


Spania e una din țările în care mă simt cel mai bine, cel mai “acasă”, poate și datorită faptului că așa i-am spus Barcelonei tot anul 2 de facultate. Pe finalul anului trecut, când am căutat o nouă destinație europeană în care să călătoresc singură (ca să mă “limpezesc” la cap, cum îmi place mie să spun), orașele spaniole au fost primele pe lista de opțiuni. Câștigător la puncte a ieșit Malaga.

Ce am făcut 4 zile cu bocceluța prin Malaga, află citind seria de articole cu același nume pe care o încep astăzi pe blog. În articolul de azi voi face un scurt intro to Malaga și voi da câteva informații practice despre excursia mea, urmând ca celelalte articole să se concentreze mai mult pe obiectivele turistice pe care le-am vizitat.
Malaga - Vedere de ansamblu

Despre Malaga, pe scurt

Orașul se află în Provincia Malaga din Comunitatea Autonomă Andaluzia (sudul Spaniei), pe Costa del Sol, fiind al șaselea cel mai populat oraș al țării. Cu o istorie captivantă, întinsă pe aproape 3 milenii, Malaga e considerat unul din cele mai vechi orașe din Europa. Înființat de fenicieni, a fost, de-a lungul timpului, sub influența sau conducerea Cartaginei, Imperiului Roman și Regatului Vizigot.

Malaga - Teatrul Roman
Urme pregnante asupra orașului a lăsat, însă, stăpânirea islamică, ce a dăinuit timp de 800 de ani, până când Reconquista a adus Malaga sub controlul coroanei de Castilia.
Malaga - Fortăreața Alcazaba (prim plan) și Castelul Gibralfaro (plan îndepărtat)
Rezultatele încercării creștinilor de a de-mauriza orașul rămân vizibile în superbele catedrale, bazilici și biserici catolice ce-și ridică turlele deasupra portului.
Malaga - tavanul Catedralei
Nici geografia nu a fost haină cu Malaga! Accesul la mare, plajele nesfârșite, dealurile pe care sunt cocoțate cetăți maure, munții ce se înalță la orizont, râurile care străbat orașul, delimitându-i cartierele, totul creează o imagine minunată, de carte poștală.

Cultura întregește acest tablou prin vibrația artistică pe care i-o împrumută orașului muzeele sale! Malaga este locul de naștere al lui Picasso, casa natală și un muzeu dedicat operelor sale amintind de legătura indestructibilă a pictorului cu orașul andaluz. 
Malaga - Casa Natală Picasso
Carmen Cervera, a treia nevastă a Baronului Hans Heinrich Thyssen-Bornemisza, a mutat aici colecția sa de pictură spaniolă (predominant andaluză) de secol XIX. 
Malaga - Muzeul Carmen Thyssen
Muzeul de artă contemporană Centre Pompidou din Paris și-a deschis o filială într-o modernă clădire din sticlă în Portul din Malaga.
Malaga - Centre Pompidou
Cei ca mine, care valorează spiritul locului, se vor bucura și mai mult să descopere muzeele de istorie și tradiții locale. Adevărate nestemate au fost Muzeul Sticlei și Cristalului, Muzeul Artelor și Obiceiurilor Populare și Muzeul Vinului.
Malaga - Muzeul Artelor și Obiceiurilor Populare
Astăzi, Malaga este un muzeu în aer liber în care vizitatorii pot urma un fascinant traseu fenician-roman-arab-creștin. La tot pasul, vechiul se împletește cu noul, scoțând la iveală valențele moderne ale unui cosmopolit oraș milenar.

Malaga – informații practice

Dacă ai nevoie de ceva ajutor ca să-ți organizezi vizita în Malaga, îți las aici câteva informații practice legate de zbor, cazare, transport și, bineînțeles, prețuri pentru fiecare. Bineînțeles, e vorba de info și prețuri în vigoare în luna noiembrie 2019, dar dacă te grăbești să-ți planifici excursia în 2020, e posibil să mai fie valabile.

Biletele de avion:

WizzAir e ca bărbații: nu poți trăi cu ei, dar nu poți trăi nici fără ei! Cu o rețea de conexiuni extrem de tentantă, rămâne opțiunea mea #1 pentru zboruri în Europa.

Zborurile WizzAir București – Malaga – București, 25-29 noiembrie 2019, cu bagaj mic de mână (adică un ghiozdan de 40x30x20 cm) au costat 268 lei. Pentru un plus de confort, am mai plătit 168 lei pentru Wizz Priority – în principal ca să pot lua sus în cabină un geamantan de 55x40x23 cm.

Total costuri bilete avion: 436 lei / persoană

La dus, avionul a decolat de pe Otopeni la 15:20 și a ajuns la Malaga la 18:35.

La întoarcere, zborul din Malaga de 19:10 a ajuns la Otopeni la 23:55.

Cazarea:

Pentru că – mereu spun asta – pot fi extrem de introvertită și timidă în medii din afara zonei mele de confort, fac exercițiul de a sta la hostel atunci când călătoresc singură. E metoda mea de a mă asigura că beneficiez de toate avantajele călătoritului – iar interacțiunea socială este unul din cele mai importante!

Cazarea la hostelul Malaga Stop Hostel AB, într-un pat supraetajat (bunk bed) dintr-o cameră cu 8 paturi pentru femei, fără mic dejun inclus, s-a situat la 14 euro / noapte.

Dintre toate experiențele mele la hosteluri din Europa, aici m-am simțit cel mai confortabil. Fiind în afara sezonului, camera în care am stat a fost constant ocupată la capacitatea 3/8. Puncte în plus pentru intimitate și securitate, fiecare pat având un dulap cu cheie în care au intrat la marele fix geamantanul și ghiozdanul, o perdea, priză și lampă pentru citit. Super curățenie în toate spațiile (camere, băi, bucătărie, living, holuri etc). Personalul foarte prietenos și serviabil. Destul de aproape de centru, zonă sigură.

Transportul:

Autobuzul de la Aeroport spre Centru (sau invers) a costat 3 euro / segment.

Un bilet de autobuz prin Malaga (luat de la șofer) a fost 1,3 euro / călătorie.

Ca în majoritatea orașelor civilizate din Europa, Google Maps a fost mama și tatăl orarelor autobuzelor, hărților, stațiilor de autobuz etc. Ce mi-a plăcut mult la Malaga e că m-aș fi descurcat și fără tehnologie: aproape toți șoferii de autobuz au vorbit engleza foarte bine, mi-au răspuns cu răbdare la întrebări și mi-au dat indicații spre obiectivele spre care mă îndreptam.

Într-una din zile am făcut o escapadă până la Granada. Biletul de autocar dus-întors Malaga – Granada – Malaga cu compania ALSA m-a costat 25,10 euro.
Malaga - Autogara

Prețurile:

În general, Spania mi se pare destul de ieftină, mai ales când vine vorba de mâncare. Vorbesc de restaurante / baruri; prețurile de supermarket sunt și mai accesibile. Pentru că sunt pofticioasă și nehotărâtă în același timp, aproape zilnic m-am răsfățat cu diferite sortimente de tapas spaniole (porții mici din preparate tradiționale). O porție de tapas la barul Picasso din Plaza de la Merced (unde mi-am stabilit cartierul general la cină) a costat cam 2,5 euro.

Nici intrările la muzee nu mi s-au părut exagerate. Cea mai scumpă intrare – 12 euro – a fost la Muzeul Picasso, dar în rest am plătit de la 3,5 euro să intru la Castelul Gibralfaro la 5 euro la Muzeul Vinului și 6 euro la Muzeul Sticlei și Porțelanului. Dacă ești museum freak așa ca mine, un buget de 50-60 de euro este suficient pentru 3 zile pline.


Dacă te interesează în mod special să afli vreo informație practică pe care am omis să o scriu în acest articol, întreabă-mă în comentarii! Știi cum se zice: dacă știu, îți răspund; dacă nu, inventez ceva!

Pentru informații despre obiective turistice din Malaga, așteaptă următoarele articole din seria Cu bocceluța prin Malaga!

Seria Cu bocceluța prin Malaga:

1. Cu bocceluța prin Malaga – Intro

2. Cu bocceluța prin Malaga – Fortificațiile islamice



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu