05 februarie 2013

Uite site-ul, uite site-ul hack-uit...

Anul trecut, de Revelion, am fost cu familia într-o excursie în Ohrid (Macedonia), pe drum oprindu-ne pentru o noapte într-o frumoasă stațiune la Dunăre, Veliko Gradiste (Serbia). Ne-am cazat la o vilă - Vila Dincic - pe care o găsisem pe booking.com, unde condițiile și serviciile au fost foarte bune, motiv pentru care am decis să revenim. Și cum prin aprilie ne-am planificat o nouă plimbare pe la sârbi, alături de un grup mai mare, am zis să mergem la sigur și să îi contactăm direct, și nu prin intermediul booking, pe cei de la vilă.
De dimineață am intrat pe site și am verificat numărul de camere, să mă asigur că au capacitate pentru tot grupul, dar m-am luat cu altele și nu le-am trimis mail chiar atunci. Acum, pe seară, mi-am adus aminte, dar când să intru pe site...
...surpriză! În loc de informații despre vilă, locuri de cazare, facilități și imagini cu Vila Dincic, m-a întâmpinat această imagine. N-am văzut prea multe site-uri hack-uite la viața mea (și, ca să vă spun drept, nu înțeleg care este declarația pe care vrea să o facă cineva care se distrează astfel pe internet, când, vorba aceea, sunt atâtea filmulețe amuzante pe YouTube), așa că am cercetat pe Google despre ce și cine este vorba. 
Se pare că acest Pirat Misterios kosovar este, deja, o celebritate 2.0, după ce a spart, din 2008 până în februarie 2012, peste 900 de site-uri și conturi de Facebook. Printre site-urile sparte de hacker se numără și cel al Guvernului indian. Sub numele de Misteriozi Pirat, kosovarul poate fi găsit pe rețelele Facebook, Google+ și YouTube, pe acesta din urmă postând mai multe filmulețe cu site-urile pe care le-a spart în numele grupării Kosova Warriors Group
N-o să înțeleg niciodată plăcerea unora de a-și încerca puterile cu unii care nu sunt pe măsura lor (căci nu-mi imaginez cum niște lucrători în turism ar putea ști prea multe despre securitatea datelor pe internet). Sper doar că acum, că am scris despre ei, să nu urmez eu... :P


2 comentarii:

  1. Nu lucratori in turism is responsabili pentru siguranta site-ului . Incepe de la taxa anuala careo plateste la o firma hosting , caci de asta o si platesti si bineinteles se termina la web developer ca si pe ala tot de asta il platesti .
    Cat despre de ce ar face unii oameni astfel de chestii crede ca is legati direct de o campanie de marketing . Mai tarziu sau mai devreme o firma il va contacta sau daca deja nu l-au contactat , o firma concurenta o firma de web development ... etc etc... El ori isi face un portofoliu ori deja lucreaza pentu anumite persoane . Ii un fel de asasin platit online ... :)
    Cat despre site-ul tau , chill ca sa reuseasca sa faca ceva trebuie sa treaca de prea multe bariere de la blogspot ... doar daca ii dai tu parola fara sa stii :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pff, Omar, bine ca ai zis, ca parca mi-a pus Dumnezeu mana la ochi de n-am vazut si nu m-am gandit deloc la hosting si securitatea oferita de el. Mai ales la blogspot-ul meu.
      Bine, inteleg punctul de vedere ca omul incearca sa-si arata cunostintele ca sa-si creeze un brand personal, dar oare in x ani de cand tot sparge site-uri nu l-o fi angajat nimeni? Caci daca l-a angajat cineva sa faca asta, e direct prostie.

      Ștergere