29 februarie 2024

Blogosfera oltenească la ceas aniversar: 12 ani de Craiova BlogMeet

Printre Sfinți Valentini, Dragobeți, Mărțișoare și Zile ale Femeii, începutul primăverii mai aduce, pentru mine, încă o sărbătoare: o nouă aniversare a întâlnirilor lunare Craiova BlogMeet! Deși în ultima perioadă le-am frecventat ca-n vorba aceea cu “dinte lipsă, pauză, gaură”, nu pot să nu-mi amintesc cu drag de muuultele ediții la care am participat. În memoria lor și cu speranța pentru edițiile ce va să vină, anul acesta am serbat în gașcă blogosferică 12 ani și 130 de blogmeet-uri oltenești. Evenimentul s-a desfășurat în cadru spectaculos și gustos, la Casa Universitarilor din Craiova, și-n atmosferă gureșă, de dezlegarea limbilor fiind responsabili prietenii de la Domeniile Vînju Mare. Despre ce a fost vorba, citiți în continuare!


Așa cum cere deja tradiția de la aniversările de 10 ani, respectiv 11 ani, și acum am respectat formatul de a face un party combinat cu degustare, în care să ne putem bucura unii de compania altora, de preparate delicioase, de vinuri memorabile și, la final de tot, de muzică și dans. Pentru această ediție a evenimentului am revenit la “locul faptei” de la aniversarea de un deceniu #CraiovaBlogMeet, adică la Casa Universitarilor din Craiova sau, așa cum o mai știți, Casa Nicolae Romanescu, ce a aparținut primarului nepereche al Craiovei. Poate clădirea mea de patrimoniu preferată din Cetatea Băniei, grație frumuseții și eleganței sale, dar și a familiarității cu care i-am explorat, de-a lungul anilor de când fac tururi ghidate aici, aproape fiecare ungher.


(Recunosc că am fost extaziată atunci când Lenu, colega de blogosferă și degustări, și Aliona, prietena noastră de la Domeniile Vânju Mare, m-au rugat să le mai povestesc un pic din istoria clădirii! Așa că am profitat de o pauză între vinurile de la degustare și am explorat împreună edificiul!)

Stai, am zis degustare?! Am zis pentru că am avut! Domnul Ion Gîrniță, proprietarul Domeniilor Vînju Mare din Mehedinți, ne-a adus și prezentat 3 tipuri de vinuri oltenești și ne-a povestit câte ceva despre podgorie și cramă. Întâmplarea face ca bunicul din partea tatălui meu să se tragă tot din Mehedinți, dintr-un sat de la 5 km distanță de Vînju, așa că știam că zona este una propice viticulturii. Am descoperit cu ocazia asta ce vinuri expresive se produc aici! 


Pe cele 134 de hectare de vie, cei de la Domeniile Vînju Mare cultivă 4 tipuri de struguri albi (Tămâioasa Românească, Sauvignon Blanc, Riesling italian și Chardonnay) și 4 tipuri de struguri roșii (Fetească Neagră, Cabernet Sauvignon, Merlot și Syrah). Vinurile lor, de foarte bună calitate, se găsesc în HoReCa, în anumite lanțuri de supermarketuri, dar, bine de știut pentru craioveni, în magazinul propriu din Craiova, de pe Bulevardul Carol, nr. 84!


Pentru degustare ne-au adus 3 vinuri din 2 game dedicate HoReCa – Mirage și Divin, deci vinuri de eveniment, mai puțin de magazin, care s-au pretat perfect gustărilor și ocaziei pe care am sărbătorit-o noi! 

Iată ce am degustat:

Am început cu un Mirage Riesling Italian sec, un Riesling diferit față de cel germanic, de Rin, cu care eram obișnuiți. Riesling-ul italian este mângâiat de soare, cu note mai blânde, ușor florale. Aparent, acest vin se pretează la învechire în sticlă, lucru necaracteristic în mod obișnuit vinurilor albe! Ne-am bucurat de vin singur, dar și însoțit de aperitive generoase pregătite de gazde.


Foto: Gabi Rădoi

Evident, după primul vin a început să se simtă buna dispoziție, toată lumea a devenit vorbăreață, s-a încălzit, iar seara părea că abia a început! După o scurtă pauză a venit timpul să desfacem sticlele de Mirage Rose sec, un cupaj de Fetească Neagră și Syrah care s-au completat foarte bine. Cu o culoare somon plăcută și o expresie floral-fructată ce combină fructele roșii, dar și aciditatea citricelor, rose-ul de la Vînju Mare și-a câștigat o bază de fani în rândul câtorva colege de masa. Vinul s-a potrivit foarte bine cu aperitivele calde, o sarabandă a cărnii în diverse forme suave, dar extrem de gustoase! Printre gustările mele preferate all-time de la Casa Universitarilor: ficățeii înveliți în bacon, curcubeu pe cerul gurii!



Lenu a povestit, după mine, vinul vedetă al serii, Divin Fetească Neagră demisec, expresia Feteascăi Negre din România! Fără să fi stat vreun pic la baric, vinul te seduce cu aromele sale naturale de prune uscate afumate. Un vin delicat, nu foarte corpolent, nici foarte taninos, fiind demisec, a fost partenerul perfect al felului principal de mâncare, un mix de friptură de pui / porc perfect gătită și asezonată, servit alături de cartofi copți.




Mi-a plăcut atât de mult acest vin încât Divin-itatea (sau norocul) mi-a surâs și ... am plecat cu el acasă!



Nu există aniversare fără tort, așa că am marcat momentul Craiova Blog Meet 12 cu șampanie și un super-tort făcut de mama lui Marian (mulțumim, am avut o plăcere nebună să descopăr aromele din fiecare strat de blat și cremă!). 



Dacă e party, să fie și muzică și dans; am avut și noi parte un pic de final, cât să ne “dezmorțim” picioarele înainte de lungul drum spre casă! 

Acesta a fost jurnalul stelar al unei noi aniversări a, poate, celui mai longeviv eveniment regulat de socializare din blogosferele locale din întreaga Românie! Eveniment care nu ar fi fost posibil fără perseverența colegului nostru Daniel Botea de a ne strânge laolaltă în jurul lui, motiv pentru care, cum zice el mereu, avem a-i mulțumi!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu