02 aprilie 2014

Melodia saptamanii: Ne me quitte pas / If You Go Away

Poate una dintre cele mai cunoscute melodii ale tuturor timpurilor, "Ne me quitte pas / If You Go Away" se numără printre cântecele mele preferate de dragoste, indiferent de interpretare. Piesă cu o istorie impresionantă, "Ne me quitte pas" a fost scrisă în 1959 în franceză de cantautorul Jacques Brel și tradusă în mai multe limbi (dintre care varianta în engleză, tradusă și adaptată de Rod McKuen, a devenit rapid cea mai cunoscută). Cântecul, în toate formele sale (date de variațiuni de limbă și gen muzical), a fost intens ascultat, apreciat și reinterpretat de-a lungul anilor de o pleiadă de artiști de renume mondial, printre care se numără Nina Simone, Marlene Dietrich, Dalida, Tom Jones, Frank Sinatra, Neil Diamond, Nana Mouskouri, Ray Charles, Sting, Cyndi Lauper, Belinda Carlisle, Barbra Streisand, Celine Dion, Madonna, Caro Emerald și In-Grid. Variante instrumentale celebre sunt cea la nai a lui Gheorghe Zamfir și cea la pian a lui Richard Clayderman. Eu m-am îndrăgostit de melodie ascultând-o în interpretarea caldă a lui Julio Iglesias, dar astăzi vă încânt urechile cu acest frumos și trist cântec căruia îi dă viață o voce feminină rezonantă, guturală (și sexy!).
Astăzi, Patricia Kaas - If You Go Away.
Audiție plăcută, "muzicofili"!


01 aprilie 2014

Craiova nu moare, Craiova se transforma

Update: Craiova a câștigat competiția Best City to Visit 2014. Felicitări tuturor celor ce s-au implicat în promovarea și votarea orașului din Bănie! :)

LE: Craiova în finală contra Sibiului, se votează după cum ne dă ghes inima aici.

Acum câteva săptămâni – nici nu mai știu exact câte – am propus Craiova într-o competiție pe un blog de călătorii. E vorba de concursul Best City to Visit Travel Tournament 2014 de pe blogul lui Anil Polat, foxnomad.com. E un turneu în care oricine poate propune un oraș care trece apoi prin confruntări succesive cu alte orașe pentru a câștiga titlul de BCTV și a beneficia de o vizită din partea lui Anil și de promovarea internațională care vine la pachet cu articolele sale. 
În urma propunerii și promovării participării Craiovei la competiție, am constatat cu stupoare o masă heterogenă de oameni (conaționali, ba chiar și concitadini) sceptici față de șansele orașului, pe alocuri cu adevărat adverși. Pentru ei și pentru alții care vor să afle mai multe din motivele care m-au îndemnat să propun Craiova în BCTVTT, am decis să scriu un articol lung și plictisitor – cel de față – în care să explic de ce cred eu că anul acesta este unul în care Craiova nu moare, Craiova se transformă. În bine!


18 martie 2014

Citesc si dau mai departe - Vand kilometri de Mihai Barbu

Coperta Vând kilometri (via mongolia.ro)
Prin 2009 am auzit / citit câte ceva despre un tip care, călare pe o motocicletă, a plecat din România până în Mongolia (și înapoi). Știți voi, niște știri despre un tip oarecare, de care nu te leagă nimic altceva decât imaginația că, vreodată, ai putea și tu să-ți iei inima în dinți și să pleci într-o călătorie mai mult sau mai puțin inițiatică prin lume, ca el. Am intrat la vremea respectivă de câteva ori pe blogul lui, mongolia.ro, am mai urmărit puțin subiectul pe câteva bloguri de travel și cam atât. Era doar un alt tip oarecare plecat și întors acasă, un aventurier pe două roți, un spirit rebel și, ca să-i punem și-o etichetă, un nebun, că altfel cine se duce singur până la capătul lumii, el cu gândurile lui?

Pe nebunul acesta îl cheamă Mihai Barbu. A plecat în Mongolia "pentru suflet", asta după doi ani de pregătiri și mai multe răzgândiri. Ca să-și finanțeze o parte din călătorie, a vândut kilometri (50 euro / 500 km) din itinerar în schimbul unor scrisori personalizate către cumpărători postate pe blog, în care a documentat fiecare tronson parcurs. La întoarcere, 26.000 km, 4 luni și 13 țări mai târziu, a publicat aceste scrisori într-o carte, sugestiv intitulată "Vând kilometri".



16 martie 2014

De la branding personal la #sepoate

Săptămâna care tocmai se încheie a fost una cu multe evenimente, întâlniri și discuții de la care am plecat acasă mai bogată și mai motivată. Una dintre aceste întâlniri la care v-am invitat și pe voi a fost discuția despre branding personal moderată de un speaker din Cambridge, Adelina Chalmers. Întâlnirea, care a avut loc în sediul AIESEC Craiova din Camera de Comerț și Industrie Dolj, a fost una interactivă, plină de exemple practice (cu aplicații pe Daniel) și de răspunsuri la întrebările celor din sală. Dar lucrul cu care am plecat de acolo nu a fost neapărat vreo definiție a branding-ului personal sau vreo metodă de autopromovare, ci mai degrabă un sentiment de determinare, de #sepoate.


06 martie 2014

O discutie despre branding personal

Fiecare dintre noi avem un brand personal, un renume bazat pe o imagine a noastră ce coincide cu răspunsul la o întrebare: pentru ce suntem (re)cunoscuți? Unii dintre noi încă n-am găsit răspunsul la această întrebare. Alții l-am găsit, dar nu știm cum să-l exploatăm. Dacă faceți parte din una din cele două categorii, vă invit la o discuție informală despre branding personal la care nu promit răspunsuri sau soluții, ci un schimb de experiențe din care sper să avem cu toții de câștigat. Cei mai norocoși/fericiți dintre cei, cei care dețin și răspunsul și metoda, sunt bineveniți să împărtășească rețeta proprie a succesului! :)
Discuția are loc miercuri, 12 martie, începând cu ora 19:00, la Camera de Comerț și Industrie Dolj. Gazdele noastre sunt cei de la AIESEC Craiova, iar moderatoarea discuției este Adelina Chalmers, care este visiting lecturer la Școala de Afaceri a Universității Cambridge, guest blogger la universitate, lucrează cu partea Universității Cambridge care ajută să lanseze afaceri din ideile studenților (Cambridge Enterprise) și conduce și propria afacere


28 februarie 2014

Cine spune ca se plictiseste in Craiova minte

Am auzit de multe ori lume - și în special craioveni de-ai noștri - plângându-se: "Mă plictisesc în orașul ăsta!", "N-am ce face aici!", "Nu se întâmplă niciodată nimic în Craiova!". Oameni mai deștepți ca mine au spus că numai proștii se plictisesc, iar ultimele zile mi-au demonstrat că numai cei care nu ies din casă nu văd câte lucruri se întâmplă în orașul nostru. Câte ceva pentru fiecare, ca să fie toată lumea mulțumită:

De miercuri, 26 februarie, până duminică, 2 martie, la Teatrul Național "Marin Sorescu" se desfășoară cea de-a XIII-a ediție a Târgului de Carte Gaudeamus, organizat de Radio România. Pe lângă vizitarea standurilor de cărți, puteți participa la lansări de carte, expoziții, dezbateri, concursuri de lectură, momente poetice, mese rotunde etc, iar doritorii pot dona o carte în cadrul proiectului "Cărțile se întorc acasă" al Rotary, Rotaract Club Craiova și Radio România.
Lansarea cărții Culele din Oltenia și evoluția lor până în 2010