10 februarie 2014

Ma ajutati sa gasesc tenisii disparuti?

Îmi place destul de mult să merg pe jos, mai ales atunci când sunt în preumblări în afara țării, așa că mă declar una dintre acele persoane pentru care încălțămintea contează. Cum nu-s vreo fashionista, cerința de bază pe care trebuie s-o îndeplinească încălțările mele este să fie confortabile, iar orice alt plus (rezistență, impermeabilitate, aspect) este binevenit. Prin 2010 am găsit la Leonardo o pereche de teniși care m-au uns pe suflet, pe care am purtat-o cu obstinație cred că aproape 2 ani, indiferent de anotimp, la serviciu, în excursii, când am dus gunoiul sau am ieșit cu prietenii. Așa bine mi s-au potrivit încât nici n-am observat (sau m-am făcut că nu observ) când mici găurele au început să-și croiască loc prin talpa mult prea roasă a tenișilor, făcându-i imposibil de purtat.
Pitești 2010


09 februarie 2014

Activitati de timp liber: Puzzle

În decembrie, de ziua mea, m-am răsfățat făcându-mi cadou un puzzle de la Educa. Am ales, la recomandarea lui Iulian de la trans-ferro.com, unul de 1500 de piese, înfățișând superbul Castel Neuschwanstein din Bavaria (Germania). Nu mai avusesem până atunci un puzzle cu atât de multe piese (s-a încadrat, așadar, în categoria lucrurilor pe care le-am încercat pentru prima dată la vârsta asta) și, sincer să vă spun, nu mă așteptam să fie atât de mare (85x60 cm). 


06 februarie 2014

Sa ne distram cu Google Translate

Ați auzit vreodată pe cineva zicând "Traducerea asta e așa proastă de parcă ar fi făcută cu Google Translate"? Mie mi s-a întâmplat recent, când am citit un roman polițist ("Al patrulea" de Kjell Ola Dahl de la Editura Trei). Serviciul celor de la Google, deși extrem de popular, dă niște rateuri fantastice, dând naștere de multe ori la situații ridicole sau amuzante. M-am găsit într-o astfel de situație în timpul unui schimb de mailuri cu reprezentanții unui hotel din Serbia, al căror nivel de engleză pare a fi sub absolute beginner. Am concluzionat, deci, că răspunsurile la mailurile mele au fost încropite cu Google Translate sau alt program similar sau au fost scrise după ureche.

Două lucruri m-au amuzat peste măsură:
- Firstable - probabil folosit în loc de First of all.
- o confuzie provocată de sensurile cuvântului coach ("autocar", dar și "antrenor"). La întrebarea mea dacă parcarea de la hotel este potrivită pentru un autocar (Is your car-park suitable for a coach?), uitați ce răspuns am primit:


05 februarie 2014

Melodia saptamanii: Cat de mult

Dacă nu sunteți dintre cei care pun semnul egal între muzica românească și piesele pop-dance care inundă radiourile de câțiva ani, vă propun o melodie romantică-melancolică, de ascultat cu gândul la cineva drag. Inclusă pe albumul "Hoinar prin Piața Matache" a prietenului Marius "Make" Matache (cercetător, blogger, muzician, dar mai presus de toate simpatic și sufletist), piesa a primit de curând straiele unui videoclip în care descoperim un Make așa cum îl ascultăm - cu sufletul în palmă. Videoclipului piesei "Cât de mult" este încununarea a 10 ani de Marius Matache în peisajul muzical românesc și nu pot să-i urez cu această ocazie decât tradiționalul "Să ne cânți și să ne încânți multă vreme de acum încolo!"
"Cât de mult aș vrea în concert la Craiova să revii, / Fără explicații sau cuvinte..." :)
Astăzi, Marius Make Matache - Cât de mult.
Audiție plăcută, "muzicofili"!


28 ianuarie 2014

Social Media cu folos III

Înainte de a continua, citește Social Media cu folos I și Social Media cu folos II.

Despre Q Club, noul centru al distracției din Craiova, am scris câteva rânduri duminică. Printre elogiile sincere s-a strecurat și o nemulțumire (legată de fumul de țigară din club) la care cei de la Q mi-au răspuns în aproximativ 5 minute de când am publicat articolul. 




Gasiti diferentele

Căutând niște informații despre mediul ONG din România, am dat peste o coincidență atât de hilară, încât aproape că aș râde dacă nu mi s-ar părea în același timp tristă și strigătoare la cer. E vorba despre o dubioasă asemănare între un proiect de planificare strategică din Cluj-Napoca (link aici spre proiect în PDF) și unul din Codlea (click aici pentru a descărca proiectul în Word). Vă las pe voi să căutați și să găsiți diferențele și asemănările; până una-alta eu compar aici câteva paragrafe:

Proiect Cluj-Napoca
Pentru realizarea materialului de faţă s-a folosit ca şi metodă de cercetare analiza de document, baza acestei analize reprezentând-o documentele realizate pe acest subiect de diferite organizaţii: Fundaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Civile, Banca Mondială sau Centrul Regional de Resurse pentru Organizaţiile Neguvernamentale din Cluj. În acelaşi timp, s-au folosit documentele redactate cu ocazia consultărilor publice facilitate de National Democratic Institute (SUA), bilanţurile centralizate la nivelul sectorului nonprofit - neguvernamental din judeţul Cluj realizate de către Direcţia de Finanţe, precum şi analiza SWOT realizată de către o echipă de lucru de la Universitatea Babeş-Bolyai.